جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ اولین همایش بین  المللی و پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه ای در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم شهرری برگزار شد.

امیر شهرام ایرانی می گوید: قرار بود یک زیر دریایی را به دریای سرخ و اقیانوس‌ها بفرستیم تا قدرت دریایی ایران را به نمایش بگذاریم بر همین اساس نزد مقام معظم رهبری رفتم و مسیر ترسیم شده حرکت زیر دریایی را برای معظم‌له تشریح کردم؛ ایشان بعد از سخنان من فرمودند «از این مسیر امکان ندارد بروید و باید از فلان مسیر حرکت کنید». بعد از بیان فرمانده کل قوا این مسأله را بررسی کردیم و متوجه شدیم ایشان درست می‌فرمایند».

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، اولین همایش بین المللی و پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه ای با حضور مدیران و مسئولان حوزه علمیه برادران و خواهران استان تهران، جانشین عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، اساتید و طلاب استان تهران، صبح امروز در تالار شیخ صدوق(ره) حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در این همایش گفت: در این همایش می‌خواهیم از اندیشه‌های دفاعی کسی دفاع کنیم که از نظر علمی اعم از علم حوزوی، علم جدید و علم نظامی سر آمد هستند. خصوصیات فردی و اجتماعی رهبر انقلاب در خصوص کتاب و کتابخوانی، مباحث فلسفی و علوم متعدد احاطه بی نظیری دارند و در برخی نیز سرآمد در آن علم هستند.

وی با بیان خاطره‌ای از امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: امیر ایرانی می گفت «بنده همواره خودم را در علوم دریا فرد برجسته‌ای می‌دیدم طوری که فکر می‌کردم کاملاً به علم دریا احاطه دارم، در خاطرم است که قرار بود یک زیر دریایی را به دریای سرخ و اقیانوس‌ها بفرستیم تا قدرت دریایی ایران را به نمایش بگذاریم بر همین اساس نزد مقام معظم رهبری رفتم و مسیر ترسیم شده حرکت زیر دریایی را برای معظم‌له تشریح کردم؛ ایشان بعد از سخنان من فرمودند «از این مسیر امکان ندارد بروید و باید از فلان مسیر حرکت کنید». بعد از بیان فرمانده کل قوا این مسأله را بررسی کردیم و متوجه شدیم ایشان درست می‌فرمایند».

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که سخن از دفاع می‌شود تنها دفاع نظامی نیست بلکه در همه عرصه‌ها اعم از دفاع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و… مطرح می‌شود که رهبر معظم انقلاب در همه این زمینه‌ها حرف برای گفتن دارند. امروز سران اسرائیل به آمریکا اعلام می‌کنند و به توان دفاعی ما کاملاً اشراف دارند.

در این همایش تعدادی از محققین و پژوهشگران در زمینه های مختلف دفاعی به ارائه مقاله پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha