پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام فخر روحانی، مدیرعامل بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه

حوزه/به منظور تبیین اهداف متعالی بنیاد خیرین حوزه های علمیه و گزارشی از عملکرد این مجموعه، جلسه هم اندیشی مدیران ستاد مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با مدیرعامل بنیاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام فخر روحانی، مدیرعامل بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه در ادامه سلسله نشست های مدیران ستادی مرکز مدیریت حوزه های علمیه که به همت اندیشکده دفتر نظارت و برنامه ریزی حوزه برگزار شد، اظهار کرد: این بنیاد در تابستان سال ۱۴۰۰ با تدبیر آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و پیگیری مجدانه وی آغاز به کار کرد.

وی افزود: بهره‌گیری از توانمندی‌های مادی و معنوی خیرین و تشویق و ترغیب نیکوکاران و نیک‌اندیشان در تقویت و گسترش حوزه‌های علمیه، اشاعه فرهنگ اسلامی وقف و باقیات‌الصالحات، ایجاد زمینه‌های مناسب اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جهت تقویت و استمرار حمایت‌های خیّران و واقفان از حوزه‌های علمیه و ایجاد همگرایی بین خیران در حمایت و تأمین حوزه از مهم‌ترین اهداف این بنیاد است.

حجت‌الاسلام فخر روحانی تأکید کرد: رویکرد اصلی بنیاد، فعالیت علمی، پژوهشی و تبلیغی و ترویجی در امور خیرِ مربوط به حوزه است و گرچه در صورت ضرورت، در زمینه کمک‌های معیشتی و سلامت به طلاب نیز همکاری‌هایی را جذب می‌کنیم اما با تأسیس دفاتر شعب استانی، اصل فعالیت خود را بر مبنای تعمیق عالمانه کار خیر قرار داده‌ایم.

مدیرعامل بنیاد در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از اقدامات صورت گرفته اشاره کرد و افزود: «۱. جذب بیش از پانصد میلیارد ریال هدایای نقدی و غیر نقدی از محل خیرین و هزینه کرد بر اساس تصمیم هیأت مدیره و کمیسیون مربوطه»، «۲. اتمام مراحل مربوط به راه اندازی ۲۳ شعبه استانی»، «۳. تربیت تعدادی از نیروهای مستعد جهت قرارگیری در روند جذب خیر و هم‌چنین مشارکت در برگزاری دوره مهارت افزایی، توانمندسازی و هم افزایی فعالان عرصه نیکوکاری»، «۴. ایجاد بستر فرهنگی و اجتماعی جذب خیرین در فضای مجازی و تولید حدود پانصد فیلم کوتاه و عکس نوشته برای این منظور»، «۵. راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی موسوم به انفاق مدیا و نشر محتوای متناسب به منظور اشاعه فرهنگ اسلامی وقف و باقیات الصالحات»، «۶. راه اندازی و پشتیبانی مستمر از خیریه ابناءالصادق (تکفل حدود دویست خانواده ایتام روحانیون حوزه های علمیه)»، «۷. اعزام مبلغین در مناسبات مذهبی به نقاط محروم کشور و اطعام مردم حدود دویست هزار پرس به دست ایشان» نمونه ای از این اقدامات است.

وی ادامه داد: «۸. محرومیت زدایی به نام حوزه های علمیه در مناطق محروم خوزستان، هرمزگان و جنوب کرمان»، «۹. آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد توسط روحانیون»، «۱۰. راه اندازی فروشگاه ارزاق و پوشاک با قیمت تمام شده در شهرک مهدیه به منظور افزایش قدرت خرید طلاب»، «۱۱. توزیع مکرر ارزاق، گوشت گرم و پوشاک در میان خانواده های طلاب و مدارس علمیه»، «۱۲. راه اندازی پنج موکب به نام شهدای روحانیت جهت خدمت رسانی به زوار اربعین و خرید اقلام سرمایه ای برای سال های آتی»، «۱۳. تخصیص وام ودیعه مسکن برای طلاب با معرفی مرکز مدیریت»، «۱۴. خرید یک واحد مسکونی دوطبقه که به صورت موقت در اختیار دو طلبه با معرفی امور طلاب قرار گرفته است»، «۱۵. سفر به ۲۳ استان و دیدار با نمایندگان ولی فقیه در استان ها و همچنین حضور در اجلاسیه های کشوری معاونت های ستاد برای تبیین اهداف متعالی بنیاد و دعوت به همکاری»، «۱۶. انعقاد قرارداد همکاری با نهادهای مختلف همسو با بنیاد به منظور جذب ظرفیت ها»، «۱۷. راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی بنیاد با رابط کاربری جذاب و ارتقای رتبه ی آن به منظور معرفی پویش ها و جذب کمک های خرد»، «۱۸. حمایت از طرح های پژوهشی مرتبط با توسعه ی مفهوم انفاق و واکاوی مسائل فقهی حقوقی مرتبط با حوزه مددکاری اجتماعی»، «۱۹. چندین نوبت اهدای کتب به کتابخانه های مدارس علمیه»، «۲۰. تأمین کمک هزینه برگزاری مراسم تشییع و احداث بنای یادمان شهدای گمنام مدفون در مدرسه علمیه» و « ۲۱. حضور فعال در سوانح اجتماعی مانند سیل، زلزله، واقعه متروپل آبادان، حمله به حرم شاهچراغ، مجروحان اغتشاشات و... از طریق اعزام هیئتی از سوی حوزه برای ابراز همدردی با حادثه دیدگان» تنها بخشی از اقدامات صورت گرفته است.

لازم به ذکر است:در ادامه این جلسه نقطه نظرات مدیران واحدهای ستادی مرکز در رابط با ارتقای عملکرد بنیاد مطرح شد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha