چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ دیدار مدیر حوزه علمیه خوزستان و مدیر سلامت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه با مسئولان هلال احمر خوزستان

در نشست مسئولان حوزه علمیه و هلال احمر استان خوزستان راه های تقویت همکاری ها بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین بلادیان، مدیر حوزه علمیه خوزستان و حجت الاسلام پناهی مدیر سلامت و امداد حوزه های علمیه کشور با مدیرعامل، مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه و دیگر مسئولان هلال احمر خوزستان، دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین بلادیان، اظهار کرد: حوزه علمیه خوزستان جایگاه بسیار بالایی در جامعه در مسائل تربیتی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دارد که این امر به خاطر تعداد بالای طلاب خوزستان و تاثیر گذاری آنها در جامعه است.

وی افزود: حوزه خوزستان به منظور خدمت رسانی به همه ی اقشار جامعه به دنبال ارتباط و تعامل سازنده با تمامی ادارات و ارگان ها بوده و مجموعه ی هلال احمر یکی از مهمترین ادارات است که می توان با تقویت تعاملات فی مابین حوزه و این اداره منشاء خیرات و برکات زیادی برای استان خوزستان شد.

در ادامه حجت الاسلام پناهی، مدیر سلامت و امداد مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه کشور گفت: هلال احمر یک مجموعه ی ارزشمند بوده که در حوادث و بحران های مختلف خدمات زیادی را انجام داده و بدون توجه به نژاد و ملیت در خدمت بشریت است که این نگاه کاملا منطبق با ارزشهای دین مبین اسلام است، از این رو مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور نگاه ویژه ای به مجموعه هلال احمر دارد.

وی افزود: حوزه علمیه و هلال احمر مشترکات زیادی دارند که این مشترکات در ایام کرونا، زلزله و سیل در سالهای اخیر نمود بیشتری پیدا کرد. که این امر می طلبد که تعاملات بیشتری این دو مجموعه صورت گیرد.

مدیر سلامت و امداد امور حوزه در ادامه گفت: با توجه به شخصیت و روحیه ی جهادی طلاب خوزستان و همیشه در صحنه حاضر بودن آنها در حوادث و بلایا، می طلبد که طلاب در اولویت آموزش های امداد و نجات و سایر دوره های جمعیت هلال احمر باشند.

وی، افزود: فرصت حضور حجت الاسلام و المسلمین بلادیان، مدیرحوزه علمیه خوزستان که روحیه ی جهادی بالایی داشته و اشتیاق زیادی به همکاری با ادارات و ارگان های دیگر دارد و همچنین وجود دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر میتواند در به نتیجه رسیدن توافقات فیما بین دو مجموعه بسیار موثر باشد.

حجت الاسلام پناهی تصریح کرد: مدیریت حوزه های علمیه کشور تأکید زیادی بر نقش آفرینی جامع و هدفمند طلاب در سطح جامعه و مباحث اجتماعی دارند و برای اینکه این حضور یک حضور ارزشمند باشد باید طلاب آموزش های لازم را ببینند و آموزش های مرتبط با جمعیت هلال احمر نیز یکی از مهمترین این آموزش هاست.

مدیر سلامت و امداد حوزه در ادامه گفت: یکی از سیاست های مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه کشور، تشکیل خانه هلال در مراکز مدیریت استانی است تا پایگاهی برای فعالیت های مشترک بین حوزه علمیه و هلال احمر باشد و به عنوان یک قرارگاه آموزشی و عملیاتی مشترک بین حوزه و هلال احمر نقش افرینی کند و مشتاقیم در اسرع وقت خانه ی هلال مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان راه اندازی و تجهیز شود.

وی، افزود: از دیگر سیاست های امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه تشکیل کانون های طلاب در تمامی مدارس علمیه است که در بازدیدهایی که از مدارس علمیه داشته ایم این مطلب را به تمام مدیران مدارس علمیه گوشزد کرده ایم.

در بخش دیگر این دیدار حجت الاسلام محمد انصاری، مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ضمن بیان گزارش مختصری از عملکرد هلال احمر و تعاملات فی ما بین این مجموعه با حوزه علمیه خوزستان، بر استفاده بیشتر از طلاب خوزستان در ‌فعالیت های علمی هلال احمر و ضرورت تولید محتوای مشترک این دومجموعه تأکید کرد.

در پایان این دیدار وحید شعبانی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان بر ضرورت هم افزایی و تعاملات بیشتر حوزه علمیه و هلال احمر تأکید کرد و آمادگی کامل هلال احمر را برای اجرای برنامه های پیشنهادی توسط مدیر سلامت و امداد حوزه های علمیه اعلام کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha