سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
زلزله خوی

حوزه/ زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ شامگاه شنبه برای چندمین بار در یک ماه گذشته شهرستان خوی را لرزاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ساعت ۲۱:۴۴ دقیقه شنبه ۸ بهمن شهرستان خوی را برای چندمین بار در طول یک ماه گذشته لرزاند.

این زلزله در دیگر شهرهای آذربایجان غربی و شرقی نیز احساس شد.

ببینید:

تصاویر اولیه از خسارت های زلزله خوی

مدارس خوی و سلماس غیرحضوری شد

اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به جهت وقوع زمین لرزه خوی در روز شنبه و همچنین استمرار پس‌لرزه‌های نسبتاً شدید، با مد نظر قرار دادن مخاطرات احتمالی آتی ناشی از خروج دانش‌آموزان هنگام وقوع پس‌لرزه‌ها، آموزش در مدارس خوی و سلماس در تمامی مقاطع تحصیلی (دولتی و غیردولتی)، طی روز یکشنبه ۹ بهمن ماه، بصورت مجازی و در بستر سامانه شاد، استمرار می‌یابد.

۱۵ تیم ارزیاب برای بررسی خسارت زلزله به مناطق زلزله زده اعزام شدند

ذبیح الله کاظمی فرماندار خوی پس از وقوع این زلزله اعلام کرد: به محض اطلاع از وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری، ۱۵ تیم ارزیاب از این شهرستان برای بررسی خسارت احتمالی به کانون زلزله اعزام شدند.

تیم‌های امداد و نجات و ارزیاب هلال احمر به محل وقوع زلزله اعزام شده‌اند

امیرعباس جعفری در گفت‌وگو با خبر ۲۳ صدا و سیمای آذربایجان غربی در تشریح وضعیت مناطق زلزله‌زده خوی، اظهار داشت: بعد از وقوع زلزله تمام تیم‌های امداد و نجات و ارزیاب هلال احمر به محل اعزام شده و در حال فعالیت هستند، تیم‌های اورژانس هم به محل زلزله اعزام شده‌اند.

وی افزود: اکنون دمای هوا پایین است و از ساعاتی پیش بارش برف نیز آغاز شده است.

مدیرکل بحران آذربایجان‌غربی افزود: همشهریان خونسردی خود را حفظ کنند، در بحث انرژی مشکلی نداریم اما بخشی از برق شهرستان و روستاهای اطراف قطع شده اما راه‌های ارتباطی مشکلی ندارند.

اعزام ۴ تیم ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله زده

حمید محبوبی سرپرست هلال‌احمر استان آذربایجان غربی نیز گفت: در پی این حادثه ۴ تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی حادثه به محل اعزام شدند و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.

سرپرست هلال‌احمر استان آذربایجان غربی افزود: هنوز اطلاعات دقیقی از میزان خسارات احتمالی این حادثه در دست نیست، به محض دریافت گزارش‌های اولیه ارزیابان، اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

دروس مدرسه علمیه آیت الله نمازی خوی فردا تعطیل است

مدرسه علمیه آیت الله نمازی خوی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به زلزله شدید رخ داده و احتمال تداوم آن، دروس این مدرسه علمیه تا اطلاع ثانوی تعطیل بوده و طلاب به هیچ عنوان در حوزه سکونت ننمایند و به منازل خود مراجعت نمایند.

آماده باش یگان‌های مقابله با بلایای طبیعی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش

امیر سرتیپ حاجیلو فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا گفت: به محض اطلاع از وقوع زلزله در شهرستان خوی دستور آماده‌باش به تمام یگان‌های تابعه قرارگاه شمال‌غرب صادر شد.

وی افزود: تیپ ۲۶۴ سلماس، تیپ ۳۲۱ مرند و گروه ۴۳۳ مهندسی شهید آبشناسان قوشچی که دارای ادوات سنگین مقابله با بلایای طبیعی هستند، بصورت آماده‌باش درآمده و در صورت نیاز آماده اعزام به مناطق آسیب دیده از زلزله هستند.

امیر سرتیپ حاجیلو تصریح کرد: در ساعات اولیه حادثه فرماندهان تیپ‌های نزدیک به منطقه، کارشناسان عمرانی و تاسیسات و بهداشت و درمان به منطقه اعزام شده‌اند.

انتهای خبر

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha