شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ حضور استاندار آذربایجان‌غربی مناطق زلزله زده خوی

حوزه/ زلزله دیشب خوی سبب آسیب رسیدن ۲۰ تا ۵۰ درصدی به واحدهای مسکونی در ۷۰ روستا شده و تاکنون این زلزله ۸۱۶ مصدوم و ۳ فوتی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، بعد از وقوع زلزله خوی بلافاصله جلسات متعدد در استان و در فرمانداری های شهرستان های آذربایجان غربی جهت بررسی و ارسال کمک و نیروهای امدادی به خوی برگزار شد و محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی اولین مسئول استانی بود که وارد خوی شد و ضمن بازدید از مناطق زلزله زده در جریان روند امداد رسانی قرار گرفت.

شهرستان های ارومیه، نقده، میاندوآب و چالدران بلافاصله اعزام نیرو و امداد رسانی را در شامگاه شنبه شروع کردند.

آخرین آمار از مصدومان زلزله خوی

محمدصادق معتمدیان در گفت‌وگو با خبر سیما گفت: این حادثه ۸۱۶ مصدوم و ۳ فوتی داشته است.

وی اضافه کرد: ۶۰ نفر از مصدومان زلزله در بیمارستان های این شهرستان بستری شده و ۶۴ نفر نیز به مراکز درمانی شهرستان سلماس اعزام شده‌اند.

وی افزود: زلزله دیشب خوی سبب آسیب رسیدن ۲۰ تا ۵۰ درصدی به واحدهای مسکونی در ۷۰ روستا شده است.

پرواز اولین هواپیمای حامل کمک های جمعیت هلال احمر به مقصد خوی

اولین فروند هواپیمایی سی ۱۳۰ حامل کمک‌های امدادی هلال‌احمر به مردم زلزله‌زده خوی با اتمام بارگیری در حال آماده شدن برای پرواز از فرودگاه مهرآباد شد و در ساعت ۴:۰۲ بامداد ۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ پرواز کرد.

پرواز بعدی یک فروند بویینگ کارگو ۷۴۷ است که هم اکنون توسط امدادگران هلال احمر با همکاری سربازان پایگاه یکم شکاری نیروی هوایی ارتش در حال بارگیری است.

دستور وزیر راه و شهرسازی برای امدادرسانی و کمک به زلزله زدگان خوی

وزیر راه و شهرسازی طی تماس تلفنی با مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ضمن کسب اطلاع از آخرین وضعیت زلزله خوی ، دستورات لازم را برای امدادرسانی و کمک به زلزله زدگان صادر کرد.

مهرداد بذرپاش شامگاه روز گذشته ساعتی پس از وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری خوی ، در تماس تلفنی با حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، ضمن جویا شدن از آخرین وضعیت موجود در این استان، دستورات لازم برای بسیج تمامی امکانات به منظور امداد رسانی و کمک به زلزله زدگان را صادر کرد.

تاسیسات گاز خوی از زلزله آسیب ندیده است

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اشاره به وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری شنبه شب در خوی گفت: طبق بررسی های صورت گرفته، این زلزله به تاسیسات حوزه گازرسانی آسیبی وارد نکرده است.

علیرضا شیخی افزود: در حال حاضر، با تلاش کارکنان شرکت گاز، جریان گازرسانی در خوی پایدار است.

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha