جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مساجد

حوزه/ هر لحظه امکان وقوع یک زلزله در شهرستان وجود دارد و در صورتی که مردم در مساجد اجتماع کنند و زلزله رخ بدهد امکان فاجعه انسانی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، زلزله خوی یکی دیگر از محک های امت حزب الله آذربایجان غربی بود که بار دیگر وحدت خود را به رخ جهانیان بکشانند، سکوت معنادار سلبریتی ها و مگس هایی که تا چند روز قبل فضای مجازی قرق کرده بودند و دم از خدمت به مردم می زدند اما امروز دیگر از خوی نمی گویند.

البته آن ها وقتی صدای زلزله را شنیدند منتظر بودند تا منجلابی پیدا کنند و از آن برای خود سوژه سازی کنند، هر چند در این بین بودند سَمَّاعُونَ لِلْکَذِبِ أَکَّالُونَ لِلسُّحْتِ که سعی کردن دورغ هایی را ببافند و در فضای مجازی منتشر کنند، از جمله این دروغ ها انتشار تصویری از یک خانواده ای در خوی است که کنار خیابان اطراق کرده اند، و منتشر کننده آن بدون علم به اصل موضوع و یا از روی دشمنی با ملت ایران نوشته است «در چنین روزی که مساجد بر روی مردم بسته باشد بهتر است که نباشد»، اما چرا مساجد خوی به روی مردم بسته شد و اجازه ندادند که مردم در آن ها اسکان یابند؟ و به جای آن سپاه و نیروهای مردمی به ایجاد کمپ ها و چادرها روی آوردند؟

با توجه به این که پس لرزه ها در خوی مدام ادامه دارد و هر لحظه احتمال وقوع یک زلزله ای دیگر وجود دارد و برخی از مساجد نیز آسیب دیده اند حتی مصلای امام خمینی (ره) خوی نیز در این زلزله آسیب دیده است و اسکان مردم در چنین وضعی اصلا عاقلانه نیست، چرا که هر لحظه امکان وقوع یک زلزله در شهرستان وجود دارد و در صورتی که مردم در مساجد اجتماع کنند و زلزله رخ بدهد امکان فاجعه انسانی وجود دارد.

با مردم که صحبت می کردم و از آن ها می خواستم به خانه های خودشان که سالم است، برگردند، می گفتند «هر لحظه پس لرزه ها ادامه دارد و اگر زلزله ای رخ بدهد و ساختمان بر سر ما آوار بشود چه کار باید بکنیم، تنها راه امن بودن سکونت ها چادر و کمپ است».

سردار حبیب شهسواری فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در نشست خبری به این مسئله اشاره کرد و گفت: اجازه اسکان به زلزله زدگان خوی را در مساجد ندادیم، چون با بررسی های انجام گرفته مساجد امکان‌ تخریب در اثر زلزله را داشتند و مثل سوله نیستند که ساختمانش امن باشد و چندین سوله سپاه برای اسکان مردم اختصاص داده شد و ۶۰ گروه جهادی نیز در خوی از ساعات نخست در حال خدمت به مردم هستند.

مساجد ارومیه، سلماس و دیگر شهرهای نزدیک به خوی از لحظه وقوع زلزله آماده پذیرایی از هموطنان خویی شدند و دربشان را به روی زلزله زده ها باز کردند، در ساعت ۱ شب، یعنی سه ساعت بعد از زلزله خوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه از رایزنی خود با مساجد این شهر مبنی بر آماده ساختن آن ها برای اسکان زلزله زده ها خبر داد و این مسئله را در ستاد بحران فرمانداری در همان ساعت اعلام کرد و از ساعت نخستین نیز مساجد از زلزله زده ها پذیرایی کردند.

بیشتر بخوانید:

آمادگی مساجد ارومیه برای اسکان زلزله زده‌های خوی

در ارومیه، سلماس و دیگر شهرها مساجد محل استراحت زلزله زده ها شده است و فرماندار ارومیه مدام به آن ها سر می زند و بسیج و نیروهای مردمی هم برای خوراک و غذای آن ها در تلاش هستند.

چرا مردم زلزله زده در مساجد خوی اسکان داده نشدند؟

چرا مردم زلزله زده در مساجد خوی اسکان داده نشدند؟

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha