جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ حضور نماینده ولی فقیه و مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی در مناطق زلزله زده خوی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در جلسه ستاد حوزوی مدیریت بحران که در خوی تشکیل شد، تصریح کرد: تمامی گروه‌های جهادی و ارگان‌های حوزوی در خوی با محوریت امام جمعه این شهرستان فعالیت و خدمت رسانی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، جلسه ستاد حوزوی مدیریت بحران به ریاست نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی روز یکشنبه در شهرستان خوی برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

مدیریت جهادی زلزله؛ تصویری از یک حوزه مردمی

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در این نشست با تأکید بر مدیریت واحد در بحران، اظهار داشت: مدیریت ورود طلاب به مناطق زلزله زده باید بصورت هدفمند انجام شده و از جزیره‌ای عمل کردن دوری کرد.

حوزویان پای کار زلزله‌زدگان خوی | تشکیل جلسه ستاد بحران حوزوی در کف میدان امدادرسانی

وی ادامه داد: تمامی گروه‌های جهادی و ارگان‌های حوزوی در خوی با محوریت امام جمعه این شهرستان فعالیت و خدمت رسانی کنند.

دستور آیت الله اعرافی به مدیر حوزه آذربایجان غربی:

سریعاً طلاب و گروه های جهادی برای یاری آسیب دیدگان زلزله وارد عمل شوند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ضمن تقدیر از اعلام آمادگی استان‌های همجوار و همچنین حضور طلاب و روحانیون جهادی شهرستان خوی، خاطرنشان کرد: الحمدلله فعلا نیاز به حضور گروه‌های جهادی سایر شهرستان‌ها نیست ولی پیش بینی می‌شود که در روزهای آتی از ظرفیت آنان در منطقه استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی، حضور طلاب و روحانیون در کنار تیم‌های هلال احمر را مفید دانست و ضمن تأکید بر اهمیت جهاد تبیین، گفت: امروز در این منطقه اهمیت جهاد تبیین کمتر از جهاد امدادرسانی نیست، لذا طلاب و روحانیون با حضور در بین زلزله زدگان به جهاد تبیین بپردازند.

حوزویان پای کار زلزله‌زدگان خوی | تشکیل جلسه ستاد بحران حوزوی در کف میدان امدادرسانی

حجت الاسلام بهزاد پیروزفر مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی نیز از ایجاد ۱۹ کمپ اسکان خبر داد و گفت: بصورت میانگین در هر کمپ ۷۰ خانوار با قریب بر ۲۸۰ نفر حضور دارند و حضور طلاب و روحانیون در این کمپ‌ها ضروری است.

حوزویان پای کار زلزله‌زدگان خوی | تشکیل جلسه ستاد بحران حوزوی در کف میدان امدادرسانی

حجت الاسلام علیرضا بخشایش مدیر مرکز خدمات حوزه آذربایجان غربی نیز از اعلام آمادگی کامل این مرکز خبر داد و خاطرنشان کرد: مرکز خدمات حوزه علمیه استان با تمام توان در راستای جبران خسارت‌های وارده به خانواده‌های طلاب و روحانیون آماده است.

وی مدرسه علمیه خوی را مرکز پشتیبانی فرهنگی مناطق زلزله زده عنوان کرد و افزود: مدرسه علمیه خوی می‌تواند در سازماندهی گروه‌های جهادی طلاب و روحانیون ایفای نقش به سزایی داشته باشد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین روشن تن، مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی ضمن اعلام پیام حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از آمادگی کامل حوزه علمیه این استان در جهت اعزام گروه‌های جهادی به منطقه خوی خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha