چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ حضور نماینده ولی فقیه و مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی در مناطق زلزله زده خوی

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی ضمن تقدیر از حوزه علمیه خوی مبنی بر حضور میدانی و  تاکید بر استمرار حضور طلاب در بین مردم گفت: حضور  علما، روحانیون و طلاب در مناطق زلزله زده بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در نشست ائمه جمعه این استان که شامگاه سه شنبه برگزار شد با اشاره به فرازهایی از دعای ایام رجب گفت: یکی از آداب خواستن از درگاه خداوند متعال این است که انسان مشغول به آرزوهای کوچک دنیوی نشود و به جای آن تمامی خیر دنیا و آخرت را بخواهد.

وی ادامه داد: اگر رسیدن به این امر مقدور نبود هیچگاه ائمه معصومین علیهم السلام بیان نمی کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زلزله خوی گفت: حضور مسئولین رده بالای اجرایی کشوری و استانی در اولین ساعات زلزله در منطقه قابل تقدیر است و الحمدلله تاکنون مسئولین با تمام توان در کنار مردم بودند.

حوزه و روحانیت تا آخر کنار مردم زلزله زده خوی می ماند

وی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای حل مشکل زلزله زدگان گفت: اینکه برنامه کوتاه مدتی در نظر گرفته شود و مشکل زلزله زدگان بصورت موقت حل شود قابل قبول نیست و باید برنامه ای برای حل همیشگی مشکل اتخاذ شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ضمن تقدیر از حوزه علمیه خوی مبنی بر حضور میدانی و تأکید بر استمرار حضور طلاب در بین مردم گفت: حضور علماء، روحانیون و طلاب در مناطق زلزله زده بسیار حائز اهمیت است لذا می طلبد روحانیت با محوریت حوزه علمیه وارد منطقه شده و ایفای نقش کند.

وی همچنین خواستار بسیج کردن امکانات در هر شهرستان توسط ائمه جمعه برای جذب، مدیریت و ارسال کمک های مردمی به مناطق زلزله زده خوی شد.

رئیس ستاد دهه فجر آذربایجان غربی با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر گفت: دشمنان تمام سعی و تلاش خود را در اغتشاشات بکار بردند ولی با عنایت های الهی، هدایت های رهبری و بصیرت مردم نتوانستند به اهداف خود برسند و ما امروز قدردان بصیرت مردم هستیم.

حوزه و روحانیت تا آخر کنار مردم زلزله زده خوی می ماند

وی تأکید کرد: مردم در دهه فجر امسال، سیلی محکمی به دهان دشمنان نظام اسلامی خواهند زد و به جهان نشان خواهند داد که پشتیبان نظام اسلامی اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه امروز مردم از کم کاری برخی مسئولین انتقاد به حق دارند گفت: دستاورد های انقلاب اسلامی در طول چهار دهه اخیر بازگو شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha