چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نشست خوانش بیانیه گام دوم انقلاب استان اردبیل

اولین برنامه طرح سراسری «خوانش دقیق بیانیه گام دوم انقلاب» با هدف گفتمان سازی مفاد این بیانیه مهم و راهبردی، در حوزه علمیه اردبیل کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست طرح «خوانش دقیق بیانیه گام دوم انقلاب»، روز چهارشنبه ۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ با حضور اساتید برتر از مدارس علمیه استان اردبیل در محل مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان اردبیل برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی مطهری در این نشست با اشاره به اهداف این طرح بیان کرد: بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری بیانیه ای را با عنوان برنامه گام دوم انقلاب صادر فرمودند که در آن به ترسیم چشم انداز ۴۰ ساله دوم انقلاب اسلامی پرداخته اند. با توجه به اینکه مقام معظم رهبری این بیانیه را با اشراف کامل به تمام واقعیت ها صادر فرموده اند، باید توجه داشت که مشکلات فقط بخشی از واقعیت ها را تشکیل می دهد اما نکته مهم این است این مشکلات تمام واقعیت ها نیست و دستاوردها، اهداف و آرمانها هم بخش دیگری از واقعیت ها هستند.

وی همچنین در رابطه با لزوم تبیین بیانیه گام دوم انقلاب افزود: راهکار تضمین آینده انقلاب اسلامی را مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرده اند. یکی از بهترین مسیرها و کانالهای ارتباطی حاکمیت با مردم، طبیعتا روحانیت است، لذا تبیین بیانیه گام دوم برای طلاب ضروری است.

مطهری ادامه داد: طرح «خوانش بیانیه گام دوم انقلاب» با هدف تجهیز اساتید به مباحث بیانیه گام دوم شکل گرفته است که البته اکثر اساتید، مسلط به این مبانی هستند. منتها به جهت ایجاد گفتمان واحد، نیاز به وحدت سیاق هم داریم که در اینجا سعی می کنیم با این روش کار را پیش ببریم. ان شاءالله نتایج به دست آمده بصورت عینی و ملموس را هم بتوانیم در آینده نه چندان دور درک کنیم.

پژوهشگر حوزوی با اشاره به استمرار و برگزاری طرح در سایر استانها، گفت: امروز روز اول برگزاری این طرح است. ما در استانهای مختلف همین برنامه را اجرا خواهیم کرد تا اساتید این محتوا را در مدارس ارائه دهند و از مردم هم برای تحقق منویات ولی جامعه اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی کمک بگیرند و ان شاءالله همه این فعالیت ها در راستای آماده سازی و زمینه سازی مقدمات ظهور حضرت حجت بن الحسن ارواحنا فداه است.

حجت الاسلام علی اکبر جلالی دبیر برگزاری دوره طرح «خوانش دقیق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» در اردبیل هم با اشاره به اهداف طرح، درباره تدریس این مبانی در مدارس استان گفت: این دوره به اهتمام ستاد بیانیه گام دوم مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور برگزار شده است.

وی ادامه داد: هدف نهایی طرح گفتمان سازی نسبت به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب و شکل گیری حرکت عمومی ملی برای تحقق توصیه های پایانی بیانیه با پرچمداری اساتید و طلاب است.

جلالی اظهار کرد: در این دوره اساتید شرکت کننده در طرح «خوانش بیانیه گام دوم انقلاب» طی هفت روز درسی در دهه مبارک فجر هر روز یک ساعت از برنامه آموزشی همه پایه های درسی را به تدریس مفاد بیانیه گام دوم می پردازند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha