دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
image-20230125074635-1.png

حوزه/ رئیس جامعةالمصطفی در جمع اعضای کارگروه مرکز آموزشی و مهارتی بیان، آموزش‌های مهارتی را یک امر راهبردی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عباسی در در جمع اعضای کارگروه مرکز آموزشی و مهارتی بیان، ضمن تشکر از زحمات کارگروه مرکز بیان، اظهار داشت: با تلاش شما عزیزان در این مرکز شاهد پویایی و جنب و جوش قابل تحسینی هستیم.

وی شناسایی نیازهای مهارتی طلاب و استفاده از ظرفیت‌های داخلی المصطفی برای رفع این نیازها را بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت: چنانچه از ظرفیت موجود در المصطفی برای مهارت‌آموزی طلاب استفاده کنیم، ارتقاء صد برابری در حوزه مهارتی تحقق خواهد یافت.

رئیس جامعةالمصطفی در پایان بر ضرورت هماهنگی، ظرفیت شناسی، تدوین سند و آیین‌نامه‌ها و فعال‌سازی طرح ۱۰ واحدی تاکید کرد و تشکیل کارگروه با حضور نمایندگان حوزه‌های مختلف را نیز از اقدامات ارزشمند این مرکز برشمرد.

گفتنی است در این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین ملکی، رئیس مرکز آموزشی و مهارتی بیان نیز ضمن تشکر از حضور رئیس جامعةالمصطفی در این نشست، گزارشی از فعالیت‌های مرکز آموزشی و مهارتی بیان ارائه داد و ابراز داشت: یکی از کارهای مهم در این مرکز ایجاد کارگروه مرکز بیان می‌باشد که اعضای اصلی آن نمایندگان معاونت‌های ستادی، مرکز توسعه و امور راهبردی، امور خانواده‌ها، دانشگاه مجازی و مجتمع بنت الهدی و اعضای مدعو آن نمایندگان موسسه کوتاه مدت و فرصتهای مطالعاتی و اداره کل توسعه منابع انسانی هستند و تا کنون قریب ۴۰ جلسه در موضوعات مختلف حوزه مهارتی برگزار شده است.

وی در ادامه ضمن تشکر از معاونت آموزش بابت صدور مجوز گروه علمی مهارتی و چهار کارگروه علمی مهارتی، افزود: با کمک کارگروه مرکز و گروه علمی مهارتی و کارگروه های علمی برای مخاطبان مختلف بسته‌های مهارتی متناسب با نیاز ایشان تهیه خواهد شد و استاندارد دوره‌های قبلی نیز اصلاح و بازبینی خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی از دیگر اقدامات مرکز بیان به ارسال فراخوان جهت جمع‌آوری اطلاعات المصطفائیان در حوزه‌های مهارتی اشاره نمود و اذعان داشت: با تکمیل این بانک و معرفی اساتید مهارتی به واحدها، سامان‌دهی در زمینه آموزش‌های مهارتی اتفاق خواهد افتاد.

وی بازدید، رایزنی و تفاهم با نهادهای همسو و استفاده از ظرفیت‌های ایشان را از دیگر اقدامات مرکز بیان دانست و اذعان داشت: حضور در واحد آموزشی آشتیان و مجتمع آموزش عالی اصفهان و همچنین نشست با رؤسای تشکل‌های مجتمع‌های آموزش عالی فقه، علوم قرآن و حدیث، تاریخ، سیره و تمدن اسلامی و زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی در همین راستا بوده است.

رئیس مرکز آموزشی و مهارتی بیان ادامه داد: مرکز بیان در راستای حذف موازی کاری ها و استفاده بهینه از منابع و ظرفیت‌های موجود در تمامی ارگانها و نهادهای حوزوی، دولتی و خصوصی همسو با المصطفی از جمله معاون صنایع دستی و گردشگری وزارت گردشگری و میراث فرهنگی، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دانشگاه صنعتی قم، مؤسسه فروغ بصائر، کمیته امداد، مرکز خدمات حوزه علمیه، سازمان فنی و حرفه‌ای، انجمن خوشنویسان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، جمعیت هلال احمر، دانشگاه فنی حرفه‌ای، کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه صدا و سیما و… تعاملات خود را داشته و ادامه خواهد داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی در ادامه ضمن تشکر از معاونت های ستادی، رؤسای واحدهای آموزشی، اعضای کارگروه و اعضای گروه علمی مهارتی مرکز بیان، گزارشی از نشست با رؤسای تشکل‌ها و انجمن‌های فرهنگی و مشاوران منطقه‌ای ارائه داد.

گفتنی است در ادامه، اعضای کارگروه مرکز و اعضای گروه علمی مهارتی نظرات خود را پیرامون موضوعات مختلف برای ارتقای کار بیان نمودند.

از ظرفیت موجود در المصطفی برای مهارت‌آموزی طلاب استفاده  شود/ تحقق ارتقاء صد برابری در حوزه مهارتی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha