پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حسام

حوزه / آیین نکوداشت چهره ماندگار هنر انقلاب اسلامی، با عنوان "دیده بان بیدار هورالعظیم ادبیات دفاع مقدس"، استاد حمید حسام فردا با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همدان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیین نکوداشت چهره ماندگار هنر انقلاب اسلامی، با عنوان "دیده بان بیدار هورالعظیم ادبیات دفاع مقدس"، استاد حمید حسام فردا با حضور و سخنرانی دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محسن مومنی شریف از نویسندگان شناخته شده ادبیات داستانی در همدان برگزار خواهد شد.

محل این مراسم که از ساعت ۹:۳۰ صبح شروع خواهد شد، مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا واقع در بلوار آیت الله شهید مفتح می‌باشد.

حسام در سال ۱۳۴۰ در همدان متولد شد. وی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد ادبیات فارسی دانشگاه تهران است.

جوانی خود را در جبهه‌های دفاع مقدس سپری کرد و همین مساله باعث شد تا دفاع مقدس رویکرد اصلی حمید حسام در نوشتن و خلق آثارش باشد، سردار حسام معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در زمینه نویسندگی نیز کارنامه قابل توجهی دارد، چهار کتاب حاصل دوران نویسندگی این مسئول فرهنگی است و در زمینه داستان کوتاه کتاب "دهلیز انتظار"، در بخش خاطره کتاب "غواص‌ها بوی نعنا می‌دهند"، "دلیل" و در بخش رمان "راز نگین سرخ" مجموع فعالیت‌های این نویسنده را تشکیل می‌دهند.

حمید حسام با کتاب "غواص‌ها بوی نعنا می‌دهند" که نوعی خاطره نگاری در حوزه ادبیات دفاع مقدس است، به جامعه ادبی معرفی شد و به دنبال آن داستان بلند "راز نگین سرخ" را در سال ۷۸ به دست چاپ سپرد. مجموعه داستان‌های کوتاه "دهلیز و انتظار" مدتی پس از انتشار به قلم اسماعیل اریب به انگلیسی ترجمه و منتشر شده است، اخیراً کتاب "مسیح رزم" را در ژانر خاطره نگاری منتشر کرد. ضمن اینکه اکنون مشغول بازنویسی خاطرات علی چیت سازیان فرمانده شهید دوران دفاع مقدس و فرمانده اطلاعات - عملیات لشکر ۳۲ انصارالحسین است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha