سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: مسئله حجاب در حال حاضر با مسائل سیاسی گره خورده و عده ای می گویند اگر بتوانیم حجاب را حذف کنیم نظام جمهوری اسلامی کم رنگ می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد نقش این وزارتخانه را در تبیین مسائل فرهنگی مهم دانسته و گفتند: وزارت ارشاد باید به مسائل اسلامی و فرهنگی توجه بیشتری نماید.

معظم له به ضرورت حجاب تأکید نموده و بیان کردند: مسأله حجاب در حال حاضر با مسائل سیاسی گره خورده و عده‌ای می‌گویند اگر بتوانیم حجاب را حذف کنیم نظام جمهوری اسلامی کم‌رنگ می‌شود.

ایشان خشونت و فشار را در مسأله حجاب کارساز ندانسته و افزودند: مسأله حجاب راه‌های فرهنگی دارد؛ البته صدا و سیما نیز باید بیشتر از این به مسأله حجاب اهمیت بدهد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه به مسائل و مشکلات حوزه چاپ و نشر پرداخته و گفتند: یکی از مهم‌ترین راه‌های نشر فرهنگ، کتاب و مجله است اما متأسفانه در حال حاضر قیمت کاغذ چندین برابر شده است و این گرانی باعث مشکلاتی دیگری از جمله تعطیلی و بیکاری مراکز چاپ و نشر و اصناف وابسته به آن گردیده است.

ایشان همچنین به گرانی کتاب و لزوم ارائه تسهیلات در این زمینه اشاره نموده و افزودند: افراد زیادی هستند که علاقمند به کتاب و کتاب‌خوانی هستند اما قدرت خرید کتاب را ندارند!

معظم له با اشاره به افزایش هزینه حج، فرمودند: گرانی حج هم عواملی دارد که مهمترین آن، گرانی ارز است ولی دولت می‌تواند برای آن تسهیلات بیشتری بگذارد تا مردمی که سال‌هاست انتظار حج را می‌کشند بتوانند برای انجام مناسک حج به خانه خدا مشرف شوند.

معظم له کشورداری در این شرایط را کاری سخت دانسته و افزودند: رئیس جمهور و وزرای محترم بدانند که در شرایط سختی هستند؛ درست است که دشمن به شدت در حال فعالیت است، اما چنان نیست که تمامی راه‌ها بسته باشد.

معظم له با تأکید بر اینکه نباید طوری رفتار کنیم که دولت تضعیف شود، گفتند: عدم تضعیف دولت به این معنی نیست که منتقد دولت نباشیم. مردم از ما می‌خواهند که شما صدای ما را برسانید و مشکلات را بگویید. ما مشکلات را می گوییم، اما باید گوش شنوایی هم باشد. بنابراین کاری کنید که این دولت إن شاء الله موفق بشود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان بیان دشتند: وظیفه ما دعا کردن و تذکر دادن به دولتمردان و امید دادن به مردم است ولی باید توجه نمود که اگر امید از مردم گرفته شود کار مشکل می‌شود؛ باید کاری کنیم که مردم امیدوار باشند و امیدشان تبدیل به یأس نشود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ؟ IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 49
    منظور از کارساز چیه؟ مگر در مورد قتل، دزدی و ... کارساز کامل بوده؟ کدام بزه برخورد شده کاملا از بین رفته؟ آیا بشر مسبر خشونتی را تغییر داده است؟ خشونت بجا و به اندازه و توام با کارهای فرهنگی مناسب جواب نسبی می دهد.
  • سبحان الله! IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 44
    توقعی که از مرجعیت هست، مقابله با شبهه است نه تایید و تاکید آن. بجای برخورد با دمندگان در بی نتیجه بودنِ اعمال قدرت، همان حرف نادرستشان را تکرار کنیم؟!!!
  • لابد منهی ترس ممدوح IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 17
    ضرورت خوف چنان است که در دعا از خدا می خواهیم، آن وقت بیاییم از زندگیمان حذف و کم رنگش کنیم؟!
  • متقابل IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    1 28
    وقتی به علفهای هرز رحم شود، به محصول ارزشمند ظلم شده است.
  • فاطمی IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    40 0
    «عدم تضعیف دولت به این معنی نیست که منتقد دولت نباشیم. مردم از ما می‌خواهند که شما صدای ما را برسانید و مشکلات را بگویید. ما مشکلات را می گوییم، اما باید گوش شنوایی هم باشد.» فرمایش صریح مرجع تقلید را بخوانید، تیتر انتخابی خبرگزاری برای این خبر را نیز هم ببینید؛ مرزهای سیاسی‌کاری جناحی کیلومترها جابه‌جا شد!!! به کجا چنین شتابان؟!
    • 👂🏼گوش به فرمان CA ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      0 21
      به گزارش خبرگزاری حوزه (https://hawzahnews.com/xc4BP)، دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی در اطلاعیه ای اعلام کرد:«تنها مرجع رسمی و مورد تأیید جهت دسترسی به اصل اخبار، بیانیه ها و فتاوای معظّم له، پایگاه اطلاع رسانی دفتر ایشان است.» اصل خبر دیدار آیت الله مکارم شیرازی با وزیر ارشاد (۶ بهمن ۱۴۰۱)(https://makarem.ir/news/fa/News/Details/429109):« معظم له با تأکید بر اینکه نباید طوری رفتار کنیم که دولت تضعیف شود، فرمودند:عدم تضعیف دولت به این معنی نیست که منتقد دولت نباشیم. مردم از ما می‌خواهند که شما صدای ما را برسانید و مشکلات را بگویید. ما مشکلات را می گوییم، اما باید گوش شنوایی هم باشد.بنابراین کاری کنید که این دولت إن شاء الله موفق بشود.» در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۳۹۷ (http://makaremshirazi.ir منبع)، آیت الله مکارم شیرازی گفتند:«آسیب دیگری که اخیرا پدیدار شده، این است که گروهی برای تضعیف مرجعیت و حوزه ها تلاش می کنند، اینها یک نفر و چند نفر هم نیستند، منافع خود را در این می دانند که حوزه و مرجعیت تضعیف شود، گاهی در مراکز حساس هم نفوذ می کنند این را باید مراقب باشیم.»« باید مراقب باشیم این مساله هم ادامه پیدا نکند و نباید اجازه دهیم عده ای بین نظام، حوزه ها و مرجعیت فاصله بیندازند؛همه باید در کنار هم باشیم» همه باید کنار هم باشیم، و کنار رهبر باشیم! همه باید قدر این انقلاب را بدانیم و در حفظ و تقویت آن بکوشیم! سخنی کوتاه از حاج قاسم به علمای عظیم‌الشأن و مراجع گران‌قدر! «من حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای را خیلی مظلوم و تنها می‌بینم. او نیازمند همراهی و کمک شماست و شما حضرات با بیانتان و دیدارهای‌تان و حمایت‌های‌تان با ایشان می‌بایست جامعه را جهت دهید». آیت‌الله مصباح یزدی:«من به‌صورت جدّی و با تمام وجودم ایشان را نائب امام زمان(عج) می‌دانم و وقتی که اصرار می‌کنم تا دست ایشان را ببوسم، گویی دست امام زمان را می‌بوسم. این یک رابطه دوستانه و از روی رفاقت نیست بلکه اظهار ارادت و موّدت به نایب امام زمان و ولی امر مسلمین است.» علامه حسن زاده آملی (https://www.aparat.com/v/31ybN):«گوشتان به فرمان رهبر باشد،چون گوش ایشان به فرمان حضرت خاتم انبیاست». ثُمَّ إِلَيَّ مَرْجِعُكُمْ فَأَحْكُمُ بَيْنَكُمْ فِيمَا كُنتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ. سلام فرمانده! 🇮🇷🇵🇸
  • در رفع حُجُب کوش CA ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 20
    سلام فرمانده! ارزش قرآن چیست؟ ارزش انسان چیست؟ ارزش انسان قرآنی چیست؟ محسن حججی گفت:«سعی کن یه جوری زندگی کنی که خدا عاشقت بشه ... اگه خدا عاشقت بشه، خوب تو رو خریداری می کنه.» إِنَّ ٱللَّهَ ٱشْتَرَىٰ مِنَ ٱلْمُؤْمِنِينَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَٰلَهُم بِأَنَّ لَهُمُ ٱلْجَنَّةَ .باید خودمان بشویم کتاب! باید خودمان بشویم محسن! عـهد میبندم، حاج قاسمت بشم، عـهد میبندم، مثل بهجت و مثل سربازای گمنام خادمت بشم! کتاب محسن فروشی نیست! خوردنیه! شیرین بیان را باید خورد! سَلَامٌ عَلَى إِبْرَاهِيمَ كَذَلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ. حاج قاسم مقام خلیل اللهی داشت... مقام خلیل اللهی میدونی چیه؟ وَمَنْ أَحْسَنُ دِينًا مِّمَّنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ وَاتَّبَعَ مِلَّةَ إِبْرَاهِيمَ حَنِيفًا ۗ وَاتَّخَذَ اللَّهُ إِبْرَاهِيمَ خَلِيلًا. سید ابراهیم رئیسی ما کفتند:«باید خیلی کتاب را گرامی داشت»و «کتاب و کتاب خوانی نشاط و امید به جامعه می دهد و باید برای دسترسی آسان به کتاب شرایط را فراهم کنیم زیرا کتاب و کتاب خوانی تعادل را به جامعه می‌بخشد.» باید برای دسترسی آسان به کتاب شرایط را فراهم کنیم – در کل 🌏! خیلی از ما خیلی از کارتها را نداریم... کارت شتاب ایرانی نداریم، کارت بسیج نداریم، کارت هوشمند نداریم، کارت بانکی ایرانی نداریم، و نمیتوانیم کالا و کتاب از داخل ایران بخریم. ما خیلی از کارتها را نداریم ولی کارت هوشمند سلیمانی داریم! اگر دسترسی به کتاب و کالا امکان پذیر نیست، دسترسی به امام و شهدا که امکان پذیر است! چگونه مطالعه کنیم؟ با امام و شهدا مطالعه کنیم! «خانه‌های قرآن (با قاسم در قدس!)» از برنامه‌های لازم و ضروری است! باید پیر و جوان همه کشورها قوی و مقاوم بشوند مثل پیر و جوان محور مقاومت. جهاد هو لباس التقوى، ودرع الله الحصينة وجنته الوثيقة. جوشن کبیر را بپوشیم! حجاب را هم بپوشیم! ولی هم زمان، در رفع حُجُب کوش نه در جمع کُتب! إِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَ الانْقِطَاعِ إِلَيْكَ وَ أَنِرْ أَبْصَارَ قُلُوبِنَا بِضِيَاءِ نَظَرِهَا إِلَيْكَ حَتَّي تَخْرِقَ أَبْصَارُ الْقُلُوبِ حُجُبَ النُّورِ فَتَصِلَ إِلَي مَعْدِنِ الْعَظَمَةِ وَ تَصِيرَ أَرْوَاحُنَا مُعَلَّقَةً بِعِزِّ قُدْسِكَ. برای آنکه شهید شویم، باید شهید زندگی کنیم! شيخ‌الرئيس ابن سینا گفت من برهان صدیقین را استشهاد کردم از آیه شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ وَالْمَلَائِكَةُ وَأُولُو الْعِلْمِ قَائِمًا بِالْقِسْطِ ۚ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ. حضرت آقا گفتند کلمه شهید یک کتاب است! خدا می داند در کتابِ امام زمان (عج) جزو چه کسانی هستیم!🇮🇷🇵🇸