جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بیانیه

حوزه/ مدیریت حوزه علمیه استان یزد در پی اهانت به کلام الله مجید بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، مدیریت حوزه علمیه استان یزد در پی هتک حرمت و اهانت به کلام الله مجید بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بِسْمِ الله الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیم

"هُوَ الَّذی أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدیٰ وَدینِ الحَقِّ لِیُظهِرَهُ عَلَی الدّینِ کُلِّهِ وَلَو کَرِهَ المُشرِکون" (توبه، ۳۳)

او کسی است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد، تا آن را بر همه آیین‌ها غالب گرداند، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند.

قرآن کریم که معجزه جاوید آخرین پیام آور وحی و خاتم پیغمبران الهی است، سرشار از معارف عمیق اخلاقی، انسانی و الهی است. معارف و مفاهیم قرآنی، منطبق بر عقل و فطرت بشری است. بر همین اساس، دشمنان بشریت و انسانیت از مواجهه با متن قرآن کریم هراسانند و بهترین راه مبارزه با این کتاب آسمانی را در این می‌بینند که کاری کنند تا مردم قرآن را نخوانند و نشنوند. "وَقَالَ الَّذِینَ کَفَرُوا لَا تَسْمَعُوا لِهَذَا الْقُرْآنِ وَالْغَوْا فِیهِ لَعَلَّکُمْ تَغْلِبُونَ (فصلت، ۲۶)

(و کسانی که کافر شدند گفتند به این قرآن گوش مدهید و سخن لغو در آن اندازید شاید شما پیروز شوید).

چون آنها خوب می‌دانند اگر کسی قرآن را بخواند یا بشنود، آن را همانند گم شده خویش، در آغوش خواهد کشید و طعم معرفت قرآنی را خواهد چشید، آنها به خیال خویش می‌خواهند قرآن را محو کنند غافل از آنکه خداوند متعال اراده کرده است که قرآن را بر همه ادیان پیروز گرداند. (لیظهره علی الدین کله و لو کره المشرکون).

استقبال مردم و نخبگان کشورهای غربی از معارف بلند قرآنی و اسلامی، دلیل دشمنی و خصومت با قرآن کریم است. هر چند دولت‌های غربی می‌خواهند با سوزاندن خطوط و اوراق قرآن کریم، آن را از زندگی مردم حذف کنند، اما سرانجام این قدرت منطق و نورانیت این کتاب آسمانی است که تمام تار و پود فرهنگ منحط لیبرال دموکراسی را به آتش خواهد کشید و مسیر حق را برای همه مردم دنیا، خواهد گشود.

حوزه علمیه یزد این عمل شنیع را به شدت محکوم می‌کند و تمام سعی و تلاش خویش را برای بسط معارف بلند قرآنی به کار خواهد گرفت و از عمق وجود معتقد است که قرآن کریم بر همه این دشمنی‌ها پیروز خواهد شد، چرا که این وعده قطعی خداوند قادر و حکیم است.

"إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرًا" (طلاق، ۲۸).

صدق الله العلی العظیم

مدیریت حوزه‌ علمیه یزد

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha