جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
image-20230126031207-1.png

عافیت و سلامتی برای حرکت در مسیر اطاعت الله و نیز برخورداری از روحیه قناعت برای شکل‌گیری آرامش و طمأنینه قلبی از برجسته‌ترین نعمت‌های الهی به انسان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی طی سخنانی درجمع کارکنان جامعةالمصطفی ضمن اشاره به فرازهایی از زیارت جامعه کبیره با بیان این که شیطان از حربه‌های مختلف بر انسان وارد می‌شود و تمام هم و غمش بر این است که انسان را از وادی شکر خارج سازد، اظهار داشت: یکی از برجسته‌ترین حربه‌های شیطانی، بزرگ جلوه‌دادن نداشته‌ها و کوچک‌شمردن داشته‌هاست.

وی حسن‌ظن نسبت به خداوند متعال را بسیار مهم ارزیابی نمود و با تأکید بر این که هیچ‌گاه ذات اقدس الهی بر بندگانش، بد رقم نمی‌زند، خاطرنشان ساخت: هرآنچه از انسان می‌رسد بدون تردید حسن الهی است و به هیچ وجهی ظلمی بر صنع الهی بار نمی‌گردد.

این استاد حوزه با بیان این که خداوند متعال پیش از ابتلائات ظرف مواجهه با ابتلا را در وجود انسان ایجاد می‌کند، خاطرنشان ساخت: اگر کسی مقید به قرائت سوره یاسین باشد، در میان او و اهل‌بیت علیهم‌السلام اُنس و الفت ایجاد نموده، سکینه و وقاری مثال زنی در قلب فرد برای مواجهه با ابتلائات قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی در ادامه به روایتی از اهل‌بیت علیهم‌السلام اشاره کرد و با تأکید بر این که ایمان به ذات اقدس الهی از والاترین نعمت‌ها است، خاطرنشان ساخت: عافیت و سلامتی برای حرکت در مسیر اطاعت الله و نیز برخورداری از روحیه قناعت برای شکل‌گیری آرامش و طمأنینه قلبی از برجسته‌ترین نعمت‌های الهی به انسان است.

وی با تأکید بر این که در ذیل سه نعمت ایمان، عافیت و قناعت نعمت‌های بی‌شماری بر انسان مترتب می‌گردد، تصریح کرد: طبیعتاً وقتی که انسان بیمار می‌شود به طبیب و وقتی مشکلی داشته باشد به رفیق مراجعه می‌کند؛ لحظه مرگ تنها لحظه‌ای است که اگر هزاران طبیب و رفیق در کنار انسان باشند، کاری از دستشان برنخواهد آمد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به فرازهایی از آیه شریفه «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»؛ آیات قرآن را آرامش‌بخش قلب آدمی دانست و اظهار داشت: انسان همواره باید مراقب باشد تا از مدار الهی خارج نگردد؛ چرا که خداوند متعال هیچ‌گاه مخلوق خود را رها نمی‌سازد؛ اخلاص در اعمال و بهره‌گیری از فرصت مغتنم ماه‌های رجب، شعبان و رمضان بهترین فرصت خودسازی و طی مسیر الی الله است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha