شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
طرح ولایت در خوی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: تمام مراکز قدرت فکری و تبلیغاتی دنیا برای ریشه کنی ایمان در جامعه ما تلاش می‌کنند و میلیاردها دلار پول خرج می‌کنند تا با سست کردن ایمان جامعه بر کشور تسلط یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، وحیده محمدلو استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی امروز در دوره توانمند سازی سرگروه‌های نقش آفرین خواهران که در مدرسه علمیه الزهرا(س) خوی برگزار شد، اظهار داشت: ایمان که به معنی دل سپردن و سرسپردن می‌باشد، یک باور قلبی است و زمانی ارزشمند است که آگاهانه و از روی بصیرت باشد، آنگاه این امر عشق و مجاهدت در مسیر را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ایمان منشاء همه خیرات و برکات است و باعث نزول برکات الهی می‌شود، گفت: ایمان استعدادهای نهفته در انسان را ظاهر می‌کند و چراغ هدایتی است که آرامش روحی را به انسان هدیه می‌دهد و باعث پیدا کردن راه درست و حرکت در آن می‌شود.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: ایمان موجب تقویت روحیه، جهاد و شهادت، احساس تکلیف و وظیفه در انسان می‌شود و به انسان قوت قلب و اقتدار روحی می‌دهد و او را برای ورود به میدان‌های سخت آماده می‌کند.

وی ایجاد عزم قوی و خستگی ناپذیری و فعالی و پرنشاطی در انسان را از دیگر فوائد ایمان دانست و تأکید کرد: کسی که دارای ایمان قوی و راسخ است، بدون ترس و واهمه وارد میدان مبارزه می‌شود و از تنها بودن در مسیر حق هم خوفی ندارد، یاد خدا و تقویت ارتباط با پروردگار از طریق نماز، انس با قرآن، تهجد و شب زنده داری، دعا و توسل به اهل بیت(ع) عصمت و طهارت از راه‌های تقویت ایمان است.

محمدلو تصریح کرد: باید با مطالعات مفید دینی و تفکر در خلقت و آیات الهی و استفاده از محضر صاحبان فکر و اندیشه، ایمان خود را تقویت کنیم و همراهی با نیکان و حضور در جلسات اخلاق صاحبان نفس پاک و استفاده از موعظه و ارشادهای آن‌ها تاثیر بسزایی در تقویت ایمان دارد.

وی با بیان اینکه مطالعه وصیت نامه شهدا در تقویت ایمان انسان نقش فوق العاده‌ای دارد، گفت: باید انسان‌های مومن، جهادی و متدین را در زندگی خودمان الگو قرار دهیم و مراقبت کنیم شیطان ما را با سوق دادن به هوا و هوس و جاه طلبی به وادی غفلت نکشاند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی اظهار داشت: تمام مراکز قدرت فکری و تبلیغاتی دنیا برای ریشه کنی ایمان در جامعه ما تلاش می‌کنند و میلیاردها دلار پول‌ خرج می‌کنند تا با سست کردن ایمان جامعه بر کشور تسلط یابند.

وی با بیان اینکه دشمنان از طریق فضای مجازی با شبهه افکنی، ایجاد تردید، سستی، بزرگ نمایی مشکلات، سیاه نمایی و تبلیغات ضد حیا و عفت، جوانان جامعه ما را به سمت ولنگاری عقیدتی و دینی بکشانند، گفت: آن چه که موجب می‌شود دشمنان در اهداف خود شکست بخوردند، ایمان ملت است که ناشی از رابطه آن‌ها با خدا و اهل بیت(ع) است.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha