یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1066895
۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
ساوه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الهیه ساوه گفت : جهاد تبیین از اهداف انبیا بود به همین جهت باید حقیقت را آشکار کرد و گره‌های ذهنی را باز نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاون فرهنگی مدرسه علمیه الهیه ساوه امروز نشست بصیرتی با عنوان بایسته‌های جهاد تبیین با حضور خانم زینب رستم‌پور مدیر مدرسه علمیه الهیه ساوه و جمعی از طلاب در این مدرسه برگزار شد.

در این نشست خانم رستم‌پور به بیان نکاتی پیرامون مسائل فرهنگی و ضرورت حضور طلاب در عرصه جهاد تبیین پرداخت و اظهار داشت: ترکیب دو واژه «جهاد» و «تبیین» از سوی رهبر معظم انقلاب، به‌صورت توأمان به‌ معنای تلاش جهت مقابله با اهداف دشمن در راستای غبار آلوده کردن ذهن جوانان و عموم مردم است، چرا که واژه‌ «جهاد» عبارت است از مبارزه، تلاش و کوشش در راه پیشبرد هدفی که برای درگیری با دشمن همراه است.

وی با بیان اینکه هر تلاش و کوششی جهاد نیست، گفت: از شرایط اصلی جهاد، مقابله با حرکت خصمانه غرض‌آلود دشمن است.

رستم‌پور تصریح کرد: واژه‌ «تبیین» به معنای روشنگری، بیان منطقی، مستدل و دور از هیاهو و جنجال است، زیرا مساله «تبیین» و بیان حقیقت، از عمده اهداف انبیاء الهی بوده است و عدم شناخت حقیقت، عامل مهمِ گمراهی انسان است، به‌همین جهت باید حقیقت را آشکار کرده و گره‌های ذهنی را باز نمود.

مدیر مدرسه علمیه الهیه ساوه با اشاره به اینکه جهاد فکری نیز از انواع جهاد است، خاطرنشان کرد: باید نسبت به دشمنی که ممکن است از طریق انحراف فکر و اندیشه‌ها، انسان را در ورطه خطا و اشتباه‌ بیندازد، مراقب بود.

وی طلاب را به بهره‌گیری هر چه بیشتر از فیوضات ماه رجب دعوت کرد و به پرسش‌های مطرح شده در رابطه با جهاد تبیین پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha