شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ افتتاحیه چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم

حوزه/ مراسم افتتاحیه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در بخش معارف، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه امروز هشتم بهمن‌ماه برای اولین بار به میزبانی استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اکبر قنبری دانشجوی کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث یکی از شرکت کنندگان بخش معارفی این دوره از مسابقات است، او که در تبریز متولد شده می‌گوید حافظ کل قرآن کریم هستم و برای اولین بار در این دوره از مسابقات در رشته صحیفه سجادیه به مرحله نهایی راه یافتم.

اکبر قنبری در گفت و گو با حوزه نیوز با اشاره به سابقه شرکت در رشته تفسیر و حفظ کل قرآن کریم در دوره های گذشته مسابقات قرآنی بیان کرد: از کودکی با نهج البلاغه و صحیفه سجادیه آشنا بودم و این کتب ارزشمند را مطالعه می کردم.

وی ادامه داد: با توجه به این که در خانواده مذهبی رشد کردم از کودکی با قرآن و سخنان اهل بیت(ع) مأنوس بودم و در طول زمان همین انس با قرآن و صحیفه سجادیه بنده را به سمت فعالیت های قرآنی هدایت کرد.

قنبری تصریح کرد: برای قرار دادن کودک در مسیر قرآن و اهل بیت(ع) فقط کافی است که والدین خودشان با این فضا مأنوس باشند لذا انس پدر و مادر با صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه برای جذب و هدایت کودکان در این مسیر کافی است.

این فعال قرآنی با اشاره به این که متأسفانه در طول زمان شاهد کم رنگ شدن توجهات مردم به این کتب شریف بودیم، ابراز کرد: در نظام آموزشی ما به ویژه در دانشگاه پرداختن به این کتب دینی کافی نیست و همین مسئله سبب شده جوانان ما با کتب حکیمانه و ارزشمندی چون صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه مأنوس نباشند و به سراغ مطالعه و تحقیق علمی در این حوزه نروند البته مشکلات اقتصادی، اشتغال و عدم ازدواج نیز در عدم انس جوانان با این کتب دینی موثر بوده است.

این فعال قرآنی اشاره کرد: مطالعه و آشنایی افراد با کتب شریف صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه قطعا به لحاظ ارتقای سطح اخلاقی در جامعه موثر خواهد بود.

قنبری با بیان این که در حال حاضر در شغل معلمی مشغول به فعالیت هستم، ادامه داد: حفظ قرآن و مطالعه صحیفه سجادیه موفقیت‌های زیادی در عرصه شغلی و درسی برای من به همراه داشته و اینکه می‌توانم کودکان و نوجوانان را با لفظ زیبای قرآن آشنا کنم بسیار لذت بخش است هم‌چنین تلاوت قرآن و صحیفه سجادیه آرامش بسیار زیادی را در زندگی شخصی‌ برای من به ارمغان آورده است.

وی در پایان افزود: توجه بیشتر به میزان جوایز در مسابقات قرآنی و کم کردن مراحل آن قطعا انگیزه بیشتری برای شرکت در مسابقات فراهم می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha