شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
image-20230128234553-1.png
زن مسلمان و محجبه نماینده ویژه مبارزه با اسلام هراسی در کانادا

حوزه/انتصاب اولین نماینده ویژه دولت کانادا برای مبارزه با اسلام هراسی، موقعیتی که پس از حملات اخیر علیه مسلمانان در این کشور ایجاد شد، باعث تحسین کاربران شبکه های اجتماعی شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، انتصاب اولین نماینده ویژه دولت کانادا برای مبارزه با اسلام هراسی، موقعیتی که پس از یک سری حملات اخیر علیه مسلمانان در این کشور ایجاد شد، باعث تحسین و تمجید کاربران شبکه های اجتماعی شده است.

در بیانیه ای که از سوی دفتر نخست وزیر کانادا منتشر شد، آمده است که امیره الغوابی که یک روزنامه نگار و فعال اجتماعی است، این سمت را به عهده خواهد گرفت تا "یک مدافع، مشاور، کارشناس و نماینده برای حمایت و تقویت تلاش های دولت فدرال برای مبارزه با اسلام هراسی، نژادپرستی سیستماتیک، تبعیض نژادی و مذهبی" باشد.

الغوابی یک فعال حقوق بشر، مسئول روابط عمومی بنیاد روابط نژادی کانادا و ستون نویس تورنتو استار است که بیش از یک دهه در رادیو و تلویزیون عمومی کانادا (CBC) کار می کرد.

الغوابی در مسئولیت جدید خود آگاهی جامعه را از هویت‌های متنوع مسلمانان در کانادا ارتقا می‌دهد و به دولت در تدوین سیاست‌های جامع، پیشنهادهای قانونی، برنامه‌ها و مقرراتی که واقعیت‌های آن‌ها را منعکس می‌کند، کمک و در راستای ترویج احترام به برابری و مشارکت مسلمانان به بافت ملی کانادا نقش به سزایی دارد.

نخست وزیرکانادا "جاستین ترودو" از طریق توییتر، انتصاب الغوابی را تبریک گفت و آن را "گامی مهم در مبارزه با اسلام هراسی و نفرت در همه اشکال آن" دانست.

او افزود: تنوع یکی از بزرگترین نقاط قوت کانادا است.

انتصاب الغوابی، اولین نماینده ویژه مبارزه با اسلام هراسی، با استقبال و تحسین سازمان‌ها و شخصیت های رسمی و سیاسی مواجه شد و انتصاب وی را گامی رو به جلو در جهت جامعه ای سالم و متنوع دانستند و حمایت خود را در خصوص مبارزه با اسلام هراسی و ایجاد نفرت اعلام کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha