جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ط

حوزه / مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با محکومیت اهانت به قرآن کریم، گفت: اهانت به قرآن عبور از مرز عقلانیت و مکارم اخلاقی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام ماشاءالله صدیقی مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی امروز در جمع نمازگزاران مسجد چهارده معصوم(ع) این دانشگاه با محکومیت اهانت به قرآن کریم در اروپا، اظهار داشت: اهانت به قرآن عبور از مرز عقلانیت و مکارم اخلاقی است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نمی‌شود با عنوان دروغین آزادی بیان، کرامت انسانی را به فراموشی سپرد، گفت: قرآن کتاب زندگی و پیام آور آزادی بیان و بیان اندیشه است و خود در مقام توحید بارها و بارها از منکران توحید و مکارم اخلاقی دعوت به مناظره و آزادی بیان کرده و در مقام پاسخ با منطق و استدلال اقدام به رفع شبه نموده است.

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان، با بیان اینکه تلاش برای مخفی کردن حقایق و تحریف و تضعیف قرآن، نوعی جهالت است یادآور شد: عبور از خط قرمز قرآن، به معنای عبور از همه مکاتب انبیاست، چرا که قرآن احیاگر مکاتب همه انبیاء گذشته مخصوصا مکتب موسی(ع) و عیسی مسیح(ع) بوده است.

وی تصریح کرد: اگر قرآن نبود نامی از سبک زندگی ۲۷ پیامبر قرآنی و پیروان آنها نبود، هر چند حمله به این کتاب آسمانی تحت هر عنوانی که باشد صاحبان خرد و اندیشه را به تعقل و عقلانیت فرا خواهد خواند و موجبات معرفی این کتاب برای جامعه بشری را بیشتر فراهم می‌کند.

حجت الاسلام صدیقی یادآور شد: اهانت به قرآن، زمینه ساز فراهم شدن حرکت به سوی عقلانیت در تاریخ آینده جهان است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha