جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبریز

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از اجرای جرای ۸۰۰ عنوان برنامه همزمان با دهه فجر در استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در قالب هشت فصل از آغاز دهه فجر تا ۲۲ بهمن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام میکائیل اسکندری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ستاد دهه فجر استان در ۲۴ کمیته و با ۱۷ عضو اصلی فعایت خود را از هفتم آذر آغاز کرده است، اظهار داشت: رویکرد همه برنامه‌های این ستاد در دهه فجر بر محور جهاد تبیین خواهد بود.

وی افزود: برگزاری مسابقات قرآنی، کتابخوانی، عکاسی، طراحی، نقاشی و ورزشی با حضور گروه‌های مردمی به ویژه جوانان و نوجوانان سر فصل نخست این برنامه‌ها خواهد بود.

حجت الاسلام اسکندری برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌ها را دومین سرفصل برنامه‌ها نام برد و ادامه داد: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، جلسات پرسش و پاسخ در مراکز علمی، فرهنگی و دانشگاهی، جلسات بصیرتی برای مددجویان کمیته‌ امداد، تبیین اندیشه‌های امام راحل، همایش پیاده‌روی و ورزش‌های همگانی و همچنین نشست‌های جهاد تبیین و روشنگری ویژه‌ی بسیجیان و برنامه‌هایی در این مورد در سطح استان آذربایجان شرقی اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: سومین سرفصل، ساخت و میزان برنامه‌های تلوزیونی و رادیویی به مناسبت دهه‌ فجر است که از شبکه استانی سهند پخش خواهد شد و در این زمینه برنامه‌های تولیدی ویژه‌ بهمن بیش از ۵۰۰ دقیقه خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی فضاسازی و تبلیغات محیطی را چهارمین و مهم‌ترین سرفصل عنوان کرد و گفت: بنرها و پوسترها در فضای‌های اداری و شهری و محیطی، باید ضمن آنکه مزین به نمادهای انقلابی و ارزشی چون پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند، نسبت به جهاد تبیین که مطالبه رهبر انقلاب است نیز توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه سر فصل بعدی، غبارروبی مزار شهدای وادی رحمت و همه گلزارهای شهدای شهری و روستایی در استان است، خاطرنشان کرد: یادواره‌ شهدا، مدافعین حرم، مدافعین سلامت و دیدار و تجلیل از خانواده‌ شهدا، در روز ۱۳ بهمن ساعت ۱۳ در مزار شهدای ارامنه و ساعت ۱۴ در گلزار شهدای وادی رحمت با غبارروبی و عطرافشانی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام اسکندری اظهار داشت: سر فصل ششم با عنوان نمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و فراخوان‌ها است که مانند کارگاه دلنوشته «من میهنم را دوست دارم»، کارگاه سواد رسانه‌ای، کارگاه‌های هنری با عنوان «مدادرنگی حماسه‌ آفرین»، «پرچم قشنگ ایران منم» و «پرچم جان من است» و فراخوان من انقلابی‌ام، مورد توجه عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: جشن‌ها، ویژه برنامه‌ها، پویش‌ها و شب شعر سر فصل هفتم است و از جمله زیرشاخه‌های آن برگزاری جشن‌های باشکوه با عنوان انقلاب نور، پویش کتابخوانی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: تجدید بیعت با ولایت در ۱۲ بهمن مصادف با سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن اسلامی در تالار مصلای امام خمینی(ره)، غبار روبی گلزار شهدا، زنگ انقلاب در مدارس، رژه‌های موتور سواری از فرودگاه تا گلزار شهدای وادی رحمت تبریز، خدمات پزشکی رایگان در مناطق کم برخوردار، افتتاح طرح‌های خدماتی و عمرانی و غیره و حضور باشکوه در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن از جمله برنامه‌های فصل هشتم و پایانی دهه فجر امسال در استان است.

وی حضور مردم در راهپیمایی را از مهم‌ترین برنامه‌های دهه فجر خواند و گفت: همزمان با راهپیمایی، نمایشگاهی از دستاوردهای انقلاب در مسیر راهپیمائی از میدان دانشسرا تا میدان نماز برای بازدید عموم دایر خواهد شد.

حجت الاسلام اسکندری اعلام کرد: سخنران آیین راهپیمایی ۲۲ بهمن در تبریز نیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

وی همچنین ندای الله اکبر رأس ساعت ۹شب، ۲۲ بهمن و نورافشانی و جشن مردمی را از دیگر برنامه‌های مختص به ۲۲ بهمن برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha