جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار کبیری پور

حوزه/ جانشین فرمانده سپاه استان قم گفت: امیدآفرینی و برگزاری پویش‌های جمعی در قالب‌های مختلف فرهنگی و هنری، سرلوحه برنامه‌های سپاه و بسیج قم در ایام الله دهه مبارک فجر و روزهای جشن پیروزی انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سردار پاسدار مهدی کبیری پور روز دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های ایام الله دهه فجر گفت: برنامه‌های دهه فجر امسال به دلیل جنگ نرم شدید دشمنان در ماه‌های اخیر از حساسیت بیشتری برخوردار است و به همین دلیل سپاه و بسیج استان قم برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای را برای نمایش عرصه‌های خدمت‌رسانی نظام اسلامی به مردم و امیدآفرینی در میان اقشار مختلف تدارک دیده‌اند.

وی افزود: برنامه‌ها با برگزاری آیین نمادین بیعت نیروهای مسلح با آرمان‌های امام راحل آغاز می‌شود که در جریان آن گروه‌هایی از سپاه و بسیج پس از زیارت بارگاه حضرت معصومه(س)‌ به سمت بیت امام راحل حرکت کرده و آن مکان را گلباران می‌کنند.

کبیری پور در ادامه به سایر برنامه‌های تدارک دیده شده برای این ایام اشاره کرد و گفت: امسال برنامه‌های سپاه و بسیج قم در قالب عنوان راهبردی «ایران مقتدر» در بخش‌های مختلفی همچون پویش نور امید، پویش صدای انقلاب،‌ پویش قله‌های جهان، پویش چی بودیم و چی شدیم و ایجاد ایستگاه‌های فرهنگی در سطح استان با عنوان ایستگاه انقلاب، برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه استان قم با اشاره به تهیه اقلام متنوع فرهنگی مناسب سنین مختلف در این ایام،‌ تاکید کرد: آثار تولید شده برای شرکت در پویش‌های مورد نظر از طریق پیام‌رسان‌های داخلی دریافت و پس از ارزیابی، آثار برتر انتخاب و از برگزیدگان تجلیل می‌شود.

وی بیان داشت: درهمین رابطه مسابقه قله‌های دنیا در حوزه پیشرفت‌های حاصل شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌هایی نظیر دانش‌بنیان‌ها، علوم و فناوری‌های جدید، نانو، سلول‌های بنیادین، فناوری پهپادی و موشکی برگزار می‌شود و در آن آثار شرکت کنندگان در قالب، روزنامه‌دیواری،‌ اینفوگرافی، موشن و نماهنگ، تهیه و ارسال کنند.

سردار کبیری پور ادامه داد: در پویش محله امید نیز شرکت کنندگان می‌توانند از تزیینات و آیین‌هایی‌ که در محل آنان به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار می‌شود، عکس، فیلم و کلیپ تهیه و ارسال نمایند.

وی ادامه داد: در پویش محله امید نیز شرکت کنندگان می‌توانند از تزیینات و آیین‌هایی‌ که در محل آنان به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار می‌شود، عکس، فیلم و کلیپ تهیه و ارسال نمایند.

کبیری پور گفت:‌ همچنین در این ایام ۱۰ ایستگاه انقلاب با رویکرد فرهنگی در سطح مناطق مختلف استان قم ایجاد خواهد شد که به پخش سرودهای انقلابی و اجرای دیگر برنامه‌های متنوع متناسب با این ایام می‌پردازد.

وی افزود: در پویش نور امید نیز با مشارکت شهرداری و سایر دستگاه‌ها، نورافشانی گسترده‌ای را در محلات مختلف شهر قم شاهد خواهیم بود که شرکت کنندگان در پویش می‌توانند آثار تولیدی خود پیرامون فعالیت‌های صورت گرفته در این عرصه را برای شرکت در مسابقه ارسال کنند.

جانشین سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) بیان داشت: همچنین در پویش صدای انقلاب، شرکت کنندگان آثار خود را از فعالیت‌های صورت گرفته در جشن سالگرد شب پیروزی انقلاب و راهپیمایی ۲۲ بهمن ارسال خواهند کرد.

مهدی کبیری پور ادامه داد: همچنین در این ایام مسابقه کتاب‌خوانی خواهیم داشت که نحو ثبت نام و شرکت درآن همچون سایر برنامه‌های یاد شده،‌ در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت همه اقشار مردم برای برگزاری پرشور جشن‌های روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: همچنین در این ایام هیات‌های بزرگ استان برنامه‌های خاصی به مناسبت دهه مبارک فجر خواهند داشت و علاوه ترتیب یافتن یادواره‌های شهدا در سطح شهر، شاهد برگزاری مراسم‌های متنوع در سطح مساجد و مدارس استان خواهیم بود.

جانشین سپاه استان قم ادامه داد: برنامه‌های خدمت‌رسانی سپاه و بسیج استان نیز در این ایام رونق خاصی خواهد گرفت و موضوع آبرسانی به ۱۹ روستای قم با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد، همچنین در ایام دهه مبارک فجر گروه‌های دانش‌آموزی استان در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha