چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
بیانیه

حوزه/ گروه‌های تبلیغی جهادی حوزه علمیه خراسان در بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن اقدام حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، بر این اصل تأکید کردند که نباید به هیچ وجه آن را حادثه‌ای امنیتی، تروریستی یا سیاسی تلقّی نمود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، گروه‌های تبلیغی جهادی حوزه علمیه خراسان در بیانیه‌ای، با اشاره به حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، ضمن ابراز همدردی با خانواده جان باخته و آرزوی سلامتی برای مجروحان، وقوع این حادثه تلخ و ناگوار را به دولت و ملّتِ دوست و برادر جمهوری آذربایجان تسلیت گفته و بر این اصل تأکید کردند که نباید به هیچ وجه آن را حادثه‌ای امنیتی، تروریستی یا سیاسی تلقّی نمود.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

اِنَّ هذِهِ اُمَّتُکُم اُمِّة واحدهً وَ اَنَا ربُّکُم فَاعبُدون(انبیاء، ۹۲)

در پی حادثه تأسف بار حمله به سفارت‌آذربایجان در تهران، ضمن ابراز همدردی با خانواده جان باخته و آرزوی سلامتی مجروحان، وقوع این حادثه تلخ و ناگوار را به دولت و ملّتِ دوست و برادر جمهوری آذربایجان تسلیت گفته و با توجه به انگیزه شخصی مهاجم، در عین محکومیت این ضایعه تأسف بار، شخص‌ مهاجم قطعا باید محاکمه و مجازات شود و نباید به هیچ وجه آن را حادثه‌ای امنیتی، تروریستی یا سیاسی تلقّی نمود.

بدیهی است استکبار جهانی و دشمنان اسلام همواره بدنبال ایجاد اختلاف و تفرقه بین امّت اسلامی بوده و بدنبال ایجاد پایگاه‌های مختلف در بین کشورهای دوست و مسلمان می‌باشند که این هدف با توجه به وجود مشترکات مذهبی، تاریخی و فرهنگی فراوان در روابط دو کشور محقّق نخواهد شد.

بدیهی است قضاوت‌های عجولانه و هرگونه تلاش برای تحت تأثیر قراردادن روابط دو کشور، گامی در راستای منافع دشمنان مشترک ِهر دو کشور مسلمان و برادر بوده و محکوم است.

بنابراین لازم است روابط هر دو کشور تعمیق و گسترش یابد تا موجب ناراحتی و نگرانی دشمنان جهان تشیع شود و تمامی دسیسه‌های مستکبران جهان نقش برآب گردد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha