جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خانم مریم حسن پور

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد از اجرای پویش «کوچه های علوی» به همت بانوان حوزوی با هدف فضاسازی شهر به مناسبت میلاد امام علی علیه السلام خبر داد.

خانم مریم حسن‌پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، به اعلام برنامه های حوزه علمیه خواهران استان یزد در ماه مبارک رجب پرداخت و از اجرای پویش «کوجه های علوی» به همت خواهران طلبه یزدی خبر داد و گفت: این پویش به مناسبت ماه مبارک رجب با نصب پرچم «یا علی» بر سر در منازل شهر و فضاسازی کوچه‌های منتهی به مدرسه علمیه با هدف فضا سازی شهر اجرایی می شود.

وی اجرای پویش «احسان علوی» را از دیگر برنامه‌های مدارس علمیه خواهران استان اعلام و بیان کرد: این پویش با هدف رسیدگی به ایتام و نیازمندان آغاز شده که در قالب این پویش بانوان طلبه نسبت به تهیه بسته‌های معیشتی اقدام و بین نیازمندان مناطق مختلف استان توزیع می‌شود.

خانم حسن پور برپایی نمایشگاه کتاب، تهیه و پخش کلیپ کوتاه، مسابقه عکس نوشته با موضوع سبک زندگی علوی، سخنرانی با موضوع «بیان نقش پدران شهدا در تربیت، تعالی و تکامل شهدا شامل روزی حلال و...» ، برگزاری محافل انس با قرآن و نهج البلاغه با همت بانوان طلبه را از دیگر برنامه‌های این نهاد در ایام ماه مبارک برشمرد.

وی با اشاره به اجرای تئاتر و سرود در مدارس علمیه و محافل ویژه بانوان بیان کرد: نمایش «یه چای نبات» توسط گروه خورشید کویر اردکان، در شهرستان میبد از جمله این برنامه‌ها است که با هدف معیارها و ملاک‌های ازدواج درست و صحیح، فرزندآوری، ولایت‌مداری و خانواده علوی و... در قالب طنز تهیه و در ماه مبارک رجب و ایام الله دهه فجراجرایی می‌شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد به اجرای مراسم اعتکاف در سطح استان اشاره و بیان کرد: در این راستا جلسه توجیهی ویژه مبلغان نوجوان و کودک با موضوع اعتکاف برگزار و نکات لازم پیرامون اعتکاف و حضور مبلغان در این مراسم مطرح شد. همچنین کارگروه احکام شرعی با موضوع اعتکاف ویژه طلاب و گفتمان بررسی تأثیر و جایگاه اعتکاف در خودسازی برگزار و نکات لازم ارائه شد.

وی ادامه داد: برگزاری گفتمان بررسی ابعاد نهج‌البلاغه، پویش پدر مهربانی، اردوی زیارتی مشهد مقدس، برگزاری جشنواره قرآنی ویژه طلاب، برگزاری کارگاه با موضوع ادب از منظر نهج‌البلاغه از دیگر برنامه‌ها است.

حسن پور، برگزاری مسابقه حکمت‌های اخلاقی، برگزاری اعمال ام داوود، قرائت خطبه‌های خاص نهج‌البلاغه و زیارت امین‌الله، مسابقه حفظ و ترجمه امین‌الله و ... را از دیگر برنامه‌ها عنوان و تصریح کرد: به مناسبت ولادت امام علی(علیه السلام) نیز جشن «پدر مهربانی» ویژه همسران و پدران طلاب همراه با برنامه‌های متنوعی برگزار و در این برنامه، از همسران طلاب تجلیل خواهد شد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد در پایان با اشاره به برگزاری اردوی زیارتی - علمی به اصفهان در شب لیله الرغائب گفت: در این برنامه، طلاب خواهر اردکانی علاوه بر زیارت شهید حججی و شهدای نجف آباد، از تخت فولاد و زیارت علما، و همچنین نمایشگاه مهدویت بازدید صورت گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha