جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست خبری دهه فجر

حوزه/ حضور مستبصرین دینی با موضوع جایگاه انقلاب اسلامی در جهان در مساجد، دیدار با خانواده معظم شهدا در مساجد، مسابقات ورزشی فرزندان انقلاب در مساجد در چهار رشته فوتبال دستی ، دارت، طناب کشی و تنیس با رویکرد فرزندان انقلاب توسط کانون های مساجد و سازمان فرهنگی شهرداری از برنامه های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در دهه فجر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمدرضا حیدری -مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم- امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر استان قم ضمن تبریک به مناسبت سالروز میلاد با سعادت امام جواد(ع) گفت: ائمه(ع) به ویژه امام جواد (ع) دارای شخصیتی تشکیلاتی بودند که کمتر به آن پرداخته شده است.

وی با اشاره به برنامه های کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر گفت: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با همکاری اوقاف و امور خیریه، اداره کل تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، بسیج و حوزه علمیه برنامه های مختلفی را برای این ایام تدارک دیده است.

رئیس کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر استان قم با اشاره به برخی از این برنامه ها که با محوریت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار می‌شود گفت: برگزاری ۴۴ محفل انس با قرآن در قالب کاروان قرآنی انقلاب در ۴۴ مسجد در سطح استان با همکاری اوقاف، سازمان فرهنگی شهرداری، همچنین برگزاری ۴۴ جشن انقلاب در ۴۴ مسجد منتخب با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری که در مجموع در ۸۸ مسجد این جشن ها برگزار می شود.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم تجلیل از ۱۰ مسجد برتر در عرصه فعالیت نوجوانان باهمکاری ستاد اقامه نماز قم، توزیع گسترده بسته های معیشتی از مساجد با مشارکت مساجد بسیج مساجد و محلات،اعطای ۱۵۰ بسته تزئیناتی به مساجد و محلات قم با همکاری شهرداری قم، برگزاری همایش بزرگ کادر نوجوانان دهه هشتادی و نودی کانون های مساجد را از دیگر برنامه های این کمیته برشمرد.

وی همچنین به برگزاری جشنواره فجر انقلاب به همت ستاد کانون های مساجد قم و با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری اشاره کرد و گفت: این جشنواره با موضوعات آذین بندی محله پیرامون مسجد، محتوای پلاکارد ، عکس نوشت، پیام کوتاه (شعار برای راهپیمایی ۲۲ بهمن)، معرفی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در قالب کلیپ یک دقیقه ای و انتشار در فضای مجازی با هشتک سهم من، ساخت و به آتش کشیدن مترسک ها در راهپیمایی ۲۲ بهمن، برگزاری مسابقه کتابخوانی چُغُک، تهیه پلاکاردهای دست ساز مردمی، پویش هدیه اسباب بازی با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی و کانون مساجد و برگزاری مسابقه کتابخوانی همراه با روزنامه دیواری بر اساس کتاب دکل ( شامل بیانیه گام دوم انقلاب است که به صورت رمان به رشته تحریر درآمده است) توسط ستادکانون های مساجد برگزار می شود.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم اعتکاف کادر نوجوان کانون های مساجد توسط ستادکانون های مساجد استان و کاروان انقلاب شامل بازدید از بیت امام(ره) و خانه موزه شهیدان زین الدین و ... را از دیگر برنامه های این کمیته برشمرد.

حجت الاسلام حیدری ادامه داد: برگزاری کارگاه های مهدویت و انتظار با همکاری مسجد مقدس جمکران، اعزام مبلّغ و سخنران به صورت تخصصی به مساجد با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی، اعزام طلاب از مدارس علمیه به مساجد همجوار توسط حوزه علمیه، برگزاری نمایشگاه و اعزام کارشناس مبارزه با آسیب های اجتماعی با همکاری نیروی انتظامی، اجرای سرودهای انقلابی در سطح مساجد و محلات قم ، همچنین اعزام قاری، حافظ، دکلمه خوان، مداح نوجوان از طرف مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر به مساجد از دیگر برنامه های این ایام است.

رئیس کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر استان قم با اشاره به اعزام کارشناس خانواده و مشاور به صورت رایگان به مناسبت دهه فجر در سطح مساجد با همکاری معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان تصریح کرد: حضور مستبصرین دینی با موضوع جایگاه انقلاب اسلامی در جهان در مساجد، دیدار با خانواده معظم شهدا در مساجد، مسابقات ورزشی فرزندان انقلاب در مساجد در چهار رشته فوتبال دستی ، دارت، طناب کشی، تنیس با رویکرد فرزندان انقلاب توسط کانون های مساجد و سازمان فرهنگی شهرداری از دیگر برنامه های ما در دهه فجر است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در پایان پوشش خبری برنامه های شاخص مساجد توسط صدا و سیمای قم، اعزام ۱۰ گروه سرود از مساجد در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن برای اجرا در غرفه های فرهنگی به همت کانون های مساجد، برپایی غرفه کودک و نوجوان باهمکاری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در مسیر راهپیمایی را از دیگر برنامه های این کمیته عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha