جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نورمفیدی

حوزه/ امام جمعه گرگان گفت: اگر جوان ایرانی نسبت به مسائل گذشته این کشور آگاهی کامل داشته باشد، حاضر نمی شود نقشه‌ها و حرف‌های دشمن را قبول کند که رژیم گذشته بهتر از دوران امروز جمهوری اسلامی بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان اظهار کرد: جوانان که دوران قبل و اوایل انقلاب، جنگ تحمیلی و امام راحل را ندیدند ذهن‌شان خالی‌ است و دشمنان مرتب در حال برنامه‌ریزی برای پرکردن این اذهان با نقشه‌های خود هستند.

وی بیان کرد: دشمن در حال تخریب نظام مقدس جمهوری اسلامی است و جوان ایرانی تحت تاثیر القائات دشمن قرار می‌گیرد.

آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش، مراکز آموزشی و پرورشی و دانشگاه‌ها باید جوانان را با تاریخ گذشته نظام جمهوری اسلامی آشنا کنند. برای این کار معلمان و اساتید دانشگاه‌ها باید ابتدا مطالعه دقیقی نسبت به آنچه بر ایران گذشته تا امروز به نقطه اوج و اقتدار رسیده داشته باشند.

امام جمعه گرگان افزود: اگر جوان ایرانی نسبت به مسائل گذشته این کشور آگاهی کامل داشته باشد، حاضر نمی شود نقشه‌ها و حرف‌های دشمن را قبول کند که رژیم گذشته بهتر از دوران امروز جمهوری اسلامی بود.

وی ادامه داد: جوان ایرانی باید بداند ارتش ایران در دوران پهلوی توسط ۵۰ هزار مستشار خارجی اداره می‌شد و ارتشبدها و افسران ارشد ایرانی باید در برابر گروهبان های آمریکایی تعظیم می‌کردند.

آیت‌الله نورمفیدی یادآور شد: شاه به عنوان نفر اول ایران هم برده آمریکا بود.

امام جمعه گرگان گفت: هرچند امروز مشکلاتی در زمینه‌های اقتصادی، معیشت و اشتغال نسل جوان در کشور وجود دارد، اما ما روی پای خود ایستاده‌ایم و به پیشرفت‌های بزرگی دست یافته ایم.

آیت‌الله نورمفیدی اظهار کرد: بی‌انصافی است که بخواهیم پیشرفت‌ها را نادیده بگیریم و بگذاریم دشمن مدام نظام جمهوری اسلامی ایران را تخریب کند.

امام جمعه گرگان بیان کرد: حل مشکلات فعلی نیاز به زمان دارد، اما مردم باید امیدوار به حل این مسائل باشند.

وی به فرا رسیدن ایام اعتکاف اشاره کرد و گفت: باتوجه به گرفتار شدن در علاقه‌مندی به پول، مقام، هوای نفس، ثروت و وابستگی به کار و زندگی و درآمدهای روزانه نیاز به خلوت با خدا در این ایام داریم.

آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: کسی که به یاد خدا باشد گرفتار قفل و زنجیر و کلاف سر در گم نمی‌شود، اما گرفتار شدن در کثرات دست و پای انسان را می‌بندد.

آیت‌الله نورمفیدی در ادامه فرا رسیدن ایام وفات حضرت زینب (س) را تسلیت گفت و در جملاتی بیان ویژگی‌های آن حضرت در مقابل مصائب و سختی‌ها و مشکلات آن دوران پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha