پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ی

حوزه / یکی از ائمه جمعه اصفهان گفت: اعتکاف در دل خود عبادات دیگر را جای داده و حضور در مسجد، تلاوت قرآن و مناجات با خدا، زمینه ساز صلح و آشتی با خداست و چه بسیار جوانانی که به برکت حضور در ایام اعتکاف در مسجد، متحول شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بادرود در مصلای این شهر، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و و ولادت باسعادت امام علی(ع) اظهار داشت: هدف از یادآوری ایام الله دهه فجر، ایجاد زمینه‌ای برای شکر گذاری نعمت‌های الهی است که خداوند به ما ارزانی بخشیده است.

امام جمعه بادورد، با بیان اینکه با گذشت ۴۴ سال از انقلاب اسلامی، ملت ایران همچنان همانند کوه ثابت و استوار در دفاع از دین، اسلام، قرآن، حاکمیت الله، استقلال و آزادی، جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تصریح کرد: دهه فجر در حقیقت دهه تجلیل و تکریم از امام(ره) و یادگارهای وحدت آفرین اعتماد و ایمان به خداوند است.

حجت الاسلام قاسمی، با تأکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت ماه رجب، افزود: در ماه رجب و آستانه ولادت با سعادت امام علی(ع) باید خودمان را برای ایام عبادت اعتکاف آماده کنیم و در خانه‌ای مهمان شویم که میزبان آن خدا است.

امام جمعه بادرود، خاطرنشان کرد: اعتکاف یک عبادت جامع است، چرا که اعتکاف در دل خود عبادات دیگر را جای داده و حضور در مسجد، تلاوت قرآن و مناجات با خدا، زمینه ساز صلح و آشتی با خداست و چه بسیار جوانانی که به برکت حضور در ایام اعتکاف در مسجد، متحول شدند.

حجت الاسلام قاسمی، همچنین بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری بر لزوم تجلیل از جوانان و نوجوانان شرکت کننده در مراسم اعتکاف تاکید کرد.

وی، در ادامه با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب کبری(س)، ابراز داشت: حضرت زینب(س) علاوه بر اینکه از نظر صداقت، صبر و بردباری اسوه و الگو برای همگان بودند، از شخصیت برجسته و کاملی نیز در تمام جهات برخوردار بودند.

امام جمعه بادرود، عالمه غیر معلمه را از دیگری ویژگی‌های حضرت زینب(س) عنوان کرد و افزود: حضرت زینب(س) مظهر خضوع و خشوع در برابر خدای متعال بود و هیچ گاه شب زنده داری را ترک نمی‌کرد.

وی، با بیان اینکه حضرت زینب(س) ولایت مدار و یاری رسان امام زمان خود بود، یادآور شد: حضرت زینب(س) در تمام مراحل نهضت امام حسین(ع) معینه ولایت مطلقه بودند و به قول شاعر، کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب(س) نبود.

امام جمعه بادرود، بر لزوم هوشیاری مردم در برابر فعالیت‌های هرمی در جامعه تأکید کرد و گفت: متاسفانه گاهی شنیده می‌شود عده‌ای در مقام توسعه، ترویج و تبلیغ فعالیت‌های هرمی انجام می‌دهند که بنده با صراحت عرض می‌کنم در مجموعه‌های هرمی هدف کسب سود است در حالی که اساساً کالایی وجود ندارد و این نوعی کلاهبرداری و کار کردن در مسیر حرام است.

حجت الاسلام قاسمی، در پایان با بیان اینکه مردم در حد توان به زلزله زدگان خوی کمک کنند، تأکید کرد: برادران و خواهران دینی و ایمانی برای شاد کردن مردم مصیبت زده هر چه در توان دارند به زلزله زدگان کمک کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha