پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام سالاری/ سیریک

حوزه / یکی از ائمه جمعه هرمزگان گفت: یکی از جلوه‌های تعالی انسان، اعتکاف و شب زنده‌ داری در ماه رجب است، که باعث بزرگی روح و نجات آن از ناامیدی‌ها می‌شود، معتکفین در واقع مهاجرین هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام محسن سالاری امام جمعه شهرستان سیریک ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت علی علیه(ع) و آغاز ایام الله دهه فجر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان اظهار داشت: انتشار خیر و نیکی از سوی مومنین و اهل تقوا یک اصل کلی است، مردم به خیر رساندن اهل تقوا امید دارند، از نظر امام علی(ع) بهترین مردم کسی است که نفعش برای مردم باشد.

وی با بیان اینکه بشریت امروز حال روحی خوبی ندارد، افزود: یکی از جلوه‌های تعالی انسان اعتکاف و شب زنده‌ داری در ماه رجب است، که باعث بزرگی روح و نجات آن از ناامیدی‌ها می‌شود، معتکفین در واقع مهاجرین هستند که با سه روز زانو زدن و روزه گرفتن به درگاه الهی به دنیای آرامش مهاجرت می‌کنند.

امام جمعه سیریک، با اشاره به برکات وجود حضرت علی(ع) و روز پدر، خاطرنشان کرد: در شأن و فضائل امیرالمؤمنین فقط باید بگویم خوشحالیم و خوشبخت هستیم که خداوند محبت حضرت را در قلب‌های ما گذاشته است، ما باید شکرگذار باشیم و از خداوند بخواهیم به نسل ما هم این محبت را بدهد، ۳۰۰ آیه در قرآن مستقیم به امام علی(ع) اشاره کرده است.

وی گفت: درس اول که باید از شخصیت والای امیرالمؤمنین بگیریم این است که امام علی(ع) از همه چیز گذشت و در راه دین جنگید و در زمانی که کسی جرأت نداشت پشت سر پیامبر نماز بخواند، امام علی(ع) بود که پشت سر رسول خدا نماز خواند و پیغمبر را یاری کرد و از لحظه‌ای که پیامبر به بعثت رسید حضرت علی(ع) یک لحظه راحت ننشست و به یاری پیامبر و دین رفت.

حجت الاسلام سالاری ابراز داشت: مسئولین بدانند که در این ایام با الگوگیری از امام علی (ع) به فکر خدمت به مردم باشد و بدانیم که فتنه بعدی فتنه ناکار آمدی دولت است و لازم است تا اقدامات دولت را به مردم بیان کنیم.

وی تصریح کرد: آقایان مسئول و اجرایی، سخنان رهبر را روی زمین نگذارید، سخنان ایشان نیاز به بنر و پلاکارد نیست، باید اجرایی شود.

وی با تأکید بر اینکه حضرت زینب(س)، سکاندار جهاد تبیین بودند، یادآور شد: مگر می‌شود از جهاد تبیین حرف بزنیم و از حضرت زینب(س) حرف نزنیم، لازم است در سالروز شهادت گونه حضرت زینب(س) به سراغ شهدای پرستار برویم و از خانواده آنها همانند روز ولادت حضرت زینب که از پرستاران تقدیر می‌کنیم این روز را هم از خانواده شهدای پرستاران تقدیر کنیم، و در هر جایگاه که ایستاده‌ایم باید نسبت به خانواده شهدا تواضع داشته باشیم.

امام جمعه سیریک ادامه داد: خدمت کردن به پدر و مادر باید افتخار ما باشد، در جامعه ما نباید برای خانه سالمندان ربان قیچی شود، این اوج بدبختی است و از رسانه‌ها می‌خواهیم این را برای جامعه تبیین کنند که جای پدر و مادر در خانه سالمندان نیست.

حجت الاسلام سالاری با اشاره به حمله به سایت اصفهان، خاطرنشان کرد: دشمن باید بداند که آتش بازی‌های ما در چهارشنبه بیشتر از این‌هاست، البته آسیاب به نوبت و انتقام سختی را بابت این پهبادها خواهیم گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha