پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ا

حوزه / امام جمعه آران و بیدگل، با بیان اینکه باید دلایل حضور مردم در صحنه به رهبری حضرت امام خمینی(ره) در سرنگونی رژیم طاغوت برای جوانان تبیین شود، گفت: باید به جوانان بگوییم که مردم برای استقلال و آزادی و جلوگیری از تجزیه شدن کشور جان خود را تقدیم انقلاب و اسلام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آران و بیدگل در مصلای این شهر ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و ولادت باسعادت امام علی(ع) اظهار داشت: ضروری است تا دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در دهه فجر برای مردم تبیین شود.

امام جمعه آران و بیدگل، با اشاره به زلزله خوی، یادآور شد: برادران و خواهران دینی و ایمانی و خیرین آران و بیدگل با تأسی از حضرت علی(ع) در کمک به درماندگان برای شاد کردن مردم مصیبت زده هر چه در توان دارند لازم است تا کمک کنند.

وی حمایت از محرومین، مظلومین و درماندگان را یکی از ویژگی‌های امیرالمومنین(ع) دانست و افزود: امیدواریم با راه اندازی کاروان کمک‌های مردمی هرچه سریعتر به زلزله زدگان کمک شود.

حجت الاسلام سلیمانی، اعتکاف را یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: در سال‌های قبل از انقلاب تنها تعداد کمی از مردم عادی در مراسم اعتکاف مسجد اعظم قم شرکت می‌کردند، ولی به برکت انقلاب اسلامی ایران در تمام شهرها و روستاهای کشورمان امروز تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان در این مراسم حاضر می‌شوند.

امام جمعه آران و بیدگل، بر لزوم بهره‌مندی از فیوضات اعتکاف و ماه رجب تأکید کرد و با بیان اینکه کارشناسان دستگاه‌های تبلیغاتی و فرهنگی باید پاسخگوی سوالات اعتکاف کنندگان در مساجد، دانشگاه‌ها و تکایا باشند، گفت: خیرین نیز با کمک‌های مالی می‌توانند فرهنگ اعتکاف را در جامعه پر رنگ کنند.

حجت الاسلام سلیمانی، ضمن تسلیت فرار سیدن ایام رحلت حضرت زینب(س) با بیان اینکه یکی از کارهای مهم حضرت زینب(س) حفظ پیام شهدای کربلا بود، اظهار کرد: اگر حضرت زینب(س) نبود، نهضت کربلا، موضع گیری‌ها و پیام شهدا حفظ نمی‌شد و با تحریف بنی امیه از بین می‌رفت.

وی بر لزوم حفظ پیام شهدا در جامعه تأکید کرد و گفت: مسئولان اجرایی و فرهنگی باید تمام تلاش خود را در حفظ پیام بیش از ۳۰۰ هزار شهید انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس که حفظ ارزش‌های اسلامی و خدمت بی‌منت به مردم است را به کار گیرند.

امام جمعه آران و بیدگل، با بیان اینکه باید دلایل حضور مردم در صحنه به رهبری حضرت امام خمینی(ره) در سرنگونی رژیم طاغوت برای جوانان تبیین شود، خاطرنشان کرد: باید به جوانان بگوییم که مردم برای استقلال و آزادی و جلوگیری از تجزیه شدن کشور جان خود را تقدیم انقلاب و اسلام کردند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha