جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حمید واحدی

حوزه/ فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه این نیرو در پشتیبانی از جبهه مقاومت و دفاع از حرم کارنامه درخشانی دارد، تصریح کرد: سیدالشهدای مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمودند «حماسه خلبانان در دفاع از حرم کمتر از مدافعان بر روی زمین نبود».

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، امیر خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش ظهر امروز(۱۴ بهمن‌ماه) در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: هر میزان که از زمان شکل گیری انقلاب اسلامی می‌گذرد تاثیرات عمیق تری از انقلاب را درک می کنیم.

وی افزود: شاخص دشمنی‌ها با انقلاب اسلامی عزیز حرکت ملت بزرگ ایران در سال ۱۳۵۷ و رهایی از استکبار است که آثار کلان خود را در مناسبات جهانی داشته است.

امیر واحدی با اشاره به تاثیرگذاری انقلاب اسلامی بیان کرد: بسیاری از روشنفکرنمایان، انقلاب اسلامی را یک جریان زودگذر می‌پنداشتند اما هویت تمدنی ایران که با معارف اسلامی غنی شده بود در مقابل این تفکر ایستاد و نسخه جدیدی از مناسبات اجتماعی را ارائه داد که از دوره خود تا به امروز بی نظیر بوده است؛ یعنی نسخه مقاومت.

وی ادامه داد: یکی از دلایل آغاز جنگ تحمیلی و استمرار دشمنی تا به امروز، کاهش نفوذ غرب بر منابع نفت و گاز منطقه غرب آسیا و شکست در مسلط کردن رژیم جعلی صهیونیستی بر تحولات منطقه است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: انقلاب اسلامی با حمایت از حرکت های ضد استکباری نقش اساسی در گسترش حرکت‌های آزادیخواهانه و افول هژمونی آمریکا داشته است.

امیر سرتیپ واحدی با اشاره به شکل‌گیری تمدن اسلامی و گسترش انقلاب اسلامی تصریح کرد: تمدن غرب امروز یک هماوردی تمدنی پیدا کرده و دشمن فهمیده است همان‌گونه که رهبر بصیر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح فرمودند تمدن بزرگ اسلامی در حال شکل‌گیری است. از همین روی تمام ابزارهای خود را برای مقابله با آن به کار بسته است که محصول آن جنگ ترکیبی است؛ جنگی که نقطه های امیدبخش را هدف قرار داده و به دنبال انحراف و یا انصراف ملت ایران از مسیر پیشرفت هستند.

وی افزود: در تاریخ صدر اسلام هم مشاهده می کنیم هنگامی که لشکر خودی به پشت خیمه های دشمن می‌رسید دشمنان از زیر را به کار می بستند که نمونه بارز آن را بر سر نیزه کردن قرآن ها بود، همان جنگ نرم به شکل امروزی خود به شکلی پیچیده‌تر جنگ ترکیبی است. در چنین شرایطی فرماندهی معظم کل قوا از سال گذشته فرمان جهاد تبیین را به عنوان یک امر فوری و ضروری صادر فرمودند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به نقش این نیرو در پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: دهه فجر مقارن با واقعیت تاریخی کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام خمینی در اوج دوران خفقان رژیم طاغوت است؛ در واقع رژیم طاغوت از جایی که گمان نمی‌کرد ضربه خورد.

وی ادامه داد: این حضور آگاهانه محصول اراده و تصمیم یک گروه خاص نبود؛ چون در وقایع تثبیت انقلاب و جنگ تحمیلی با وجود خروج مستشاران نظامی شاهد حضور غیرتمندانه نیروی هوایی در صفحه اول دفاع در برابر تجاوز دشمن بعثی بودیم. به گونه ای که کارشناسان رسانه های خارجی در تحلیل‌های خود گفتند؛ خلبانان نیروی هوایی ارتش اجازه ندادند موتور هواپیماهای رژیم بعث خنک شود که اولین پاسخ را به آن‌ها دادند.

امیر سرتیپ واحدی با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش با رویش های انقلابی خود تا به امروز همواره پای انقلاب ایستاده است، تاکید کرد: شرکت موثر در رزمایش های تکنولوژی و مشترک در پهنه آسمان ایران عزیز و ایفای نقش حیاتی به عنوان حلقه بازدارنده در چرخه دفاعی نیروهای مسلح با روزآمدی انواع هواپیماهای بدون سرنشین و بدون سرنشین و تجهیز به تسلیحات هوشمند و نقطه زن عمومی بیانگر آن است که نیروی هوایی پس از جنگ تحمیلی تولدی دوباره یافت و امروز در خودکفایی تجهیزاتی به بلوغ رسیده است.

وی افزود: تحریم ها دانش و اراده متخصصان این نیرو را افزایش داده است. طراحی و ساخت هواپیمای شکاری و انواع پهپادها در کنار تعمیرات اساسی همه هواپیماها و همچنین شکست انحصار تولید بسیاری از فناوری‌های نوین در بخش هوانوردی جزو دستاوردهای نیروی هوایی ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به دستاوردهای این نیرو در حوزه طراحی و تولید سامانه‌های بومی فرماندهی کنترل تاکید کرد: توان اداره صحنه نبرد با راهبرد مشترک از طریق انواع هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین توسط فرمانده کنترل متمرکز در بستر امن ارتباطی بومی محصول اعتماد به شعار «ما می‌توانیم» است. حضور در کنار مردم و امدادرسانی هوایی در زلزله های بم، کرمانشاه و خوی و همچنین سیل زدگان مناطق مختلف کشور از مصدایق شعار ارتش فدای ملت است.

امیر سرتیپ واحدی با اشاره به خدمات نیروی هوایی ارتش به مردم تاکید کرد: خدمت‌رسانی در حرکت عظیم اربعین حسینی برگ زرینی در کارنامه نهاجا است. همچنین، در دوران فراگیری بیماری منحوس کرونا نیز فرزندان شما در نیروی هوایی ارتش تمام توان خود را برای ارائه خدمت به کار بستند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه این نیرو در پشتیبانی از جبهه مقاومت و دفاع از حرم کارنامه درخشانی دارد، تصریح کرد: سیدالشهدای مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمودند «حماسه خلبانان در دفاع از حرم کمتر از مدافعان بر روی زمین نبود».

امیر سرتیپ واحدی در پایان خطاب به جوانان بیان کرد: اگر دیروز با انقلاب اسلامی حرکتی آغاز شد که تغییرات سیاسی را شکل داد. امروز نگرانی غرب این است که این حرکت به چالش تمدنی تبدیل شده است. موتور پیشران این حرکت تمدن‌ساز شما جوانان هستید و باید خود را برای زمینه‌سازی حضرت ولی‌عصر(عج) و تشکیل تمدن بزرگ اسلامی آماده کنید.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha