پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: مسئولانی که در تریبون نماز جمعه گزارش می‌دهند توجه کنند این گزارش‌ها راستی آزمایی خواهد شد و در صورت ارائه گزارش اشتباه و مبالغه آمیز، این مسئله از همین تریبون به مردم اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، با بیان اینکه شاه می‌خواست تا فرعون زمان باشد و حرف خدا را از جامعه حذف کند، اظهار داشت: پهلوی با استفاده از ترویج بهاییت در عرصه سیاست و مدیریت کشور به دنبال حذف اسلام بود.

وی با اشاره به اینکه در فضای استبدادی آن روزگار بسیاری از افراد و جناح‌ها از سال ۴۰ به دنبال مبارزه حول محور هویت اسلامی و ایرانی بودند، گفت: یکی از این گروه‌ها مجاهدینی بودند که امروز به عنوان منافقین در حال جنایت هستند و از سال ۴۴ به مبارزه با شاه پرداختند، اما با وجود تعدد این گروه‌ها هیچ‌کدام موفق نشدند، چرا که مردم به آنها اعتماد نکردند.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه تنها شخصی که مردم به او در این عرصه اعتماد کردند، حضرت امام خمینی(ره) بود، یادآور شد: حضرت امام(ره) نه تنها وحدت سیاسی در جامعه ایجاد کردند، بلکه زمینه ساز ایجاد شجاعت در ملتی شدند که زیر تازیانه ظلم قرار داشتند.

وی از مهم‌ترین علل موفقیت انقلاب اسلامی که در دوران مشروطیت و ملی شدن صنعت نفت، محقق نشد را وجود مرجعیت دینی و شخصیت حضرت امام(ره) دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با یک بیانیه در نجف، کل کشور را به حرکت درآوردند و لذا این تأثیر نفس قدسی مرجعیت دینی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: این امام(ره) بودند که با وجود تفرقه‌ها و آشوب‌هایی که در دهه ۶۰ در کشور رخ داد، انقلاب را نگه داشتند.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن تمام توان خود را برای مبارزه با ولایت فقیه گذاشته و حتی کوتاهی دیگران را هم بر گردن ولایت فقیه می‌اندازد، گفت: دشمن می‌داند اگر مرجعیت سیاسی حفظ شود، نظام اسلامی حفظ خواهد شد و لذا به پایگاه مراقبت از انقلاب حمله می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تأکید بر اینکه همان طور که حضرت امام(ره) فصل الخطاب و ‌محور مراقبت از انحراف بودند، امروز نیز ولی فقیه محور این مهم است، یادآور شد: اگر مردم در میدان هستند به خاطر رهبری است نه برخی احزاب و مسئولان.

وی با بیان اینکه وظیفه همه ما مراقبت و محافظت از انقلاب است، اظهار کرد: شاه می‌خواست با پول نفت و تکیه بر ارتش آن زمان در برابر مردم بایستد، اما جمهوری اسلامی مردم پایه است و متعلق به خود مردم است، البته انتقاداتی هم مردم دارند و باید اصلاحاتی در کشور خصوصا در عرصه مسائل اقتصادی و معیشتی رخ دهد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه راه اصلاح مشکلات در دستان خود مردم است، خاطرنشان کرد: براندازها بدانند در این کشور انقلاب امکان پذیر نیست، چرا که انقلاب اسلامی، مردم پایه است.

وی در ادامه با بیان اینکه انحراف از آرمان‌ها خطرش برای کشور و انقلاب از آشوب‌ها بیشتر است، یادآور شد: مسئولی که مسئولیت می‌گیرد در حالی که به گفتمان انقلاب اعتقاد ندارد و مقید به آرمان‌های امام، شهدا و انقلاب نیست خطرش بیشتر از آشوب‌ها در کشور است.

امام جمعه همدان، به بحث مولد سازی توسط دولت نیز اشاره کرد و گفت: مولد سازی دولت ضرورتا به معنای فروش نیست، بلکه باید میزان بهره‌وری‌ها افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات تولید کنندگان رشد اقتصادی را تحقق می‌بخشد، خاطرنشان کرد: یکی از عوامل مهم رشد اقتصادی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب، مدیریت میزان دخالت دولت و قانون گذارها و تسهیل در امر سرمایه گذاری است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تأکید بر اینکه امروز زمان خدمت به مردم است، اظهار کرد: مسئولانی که در تریبون نماز جمعه گزارش می‌دهند توجه کنند این گزارش‌ها راستی آزمایی خواهد شد و در صورت ارائه گزارش اشتباه و مبالغه آمیز، این مسئله از همین تریبون به مردم اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به بارش برف در همدان و ایجاد مشکلاتی در رفت و آمدها برای شهروندان، یادآور شد: مسئولان اوقاف به وضعیت باغ بهشت همدان و مشکلاتی که در فصل زمستان برای مردم به وجود آمده رسیدگی کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha