شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نکونام

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: روز ۲۰ بهمن روز چهارمحال و بختیاری ثبت شده است چه بخواهند چه نخواهند و اینجا مردم این روز را روز خودشان می‌دانند و مراسم‌ها برگزار شده و می‌شود؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی حتماً تجدیدنظر و این مصوبه خودش را اصلاح کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به تبری جستن بختیاری های استان از بختیار در ۲۰ بهمن سال ۱۳۵۷ و بیعت با امام خمینی(ره) گفت: ۲۰ بهمن به دلیل کار زیبا و ارزشمندی که بختیاری‌های ما انجام دادند و رفتند تهران و از بختیار تبری جستند روز چهارمحال و بختیاری نامگذاری شده است

امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: کاری که بختیاری های استان در آن روز انجام دادند بسیار کلیدی و اساسی بود، چرا که کاری انجام دادند که با فرهنگشان و تعصب قومی‌شان سازگار نبود اما موقعیت و شرایطی بود که تعصب و آن مسائل قومی باید کنار برود و حقیقت باید دیده بشود و دیده شد و رفتند و از بختیار تبری جستند و با امام بیعت کردند.

وی با تاکید بر ضرورت نامگذاری این روز به نام چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: این مصوبه به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفت و متاسفانه متوجه نشدیم چه شد که یک‌باره آن را تغییر دادند و روز دیگری را به نام روز چهارمحال و بختیاری قرار دادند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد: تقاضا می‌کنم البته مکاتبه و نامه‌نگاری شده است و پیگیری می‌شود و همین جا به‌شدت و جد تقاضا می‌کنم که شورای عالی انقلاب فرهنگی در اسرع وقت نسبت به مصوبه‌اش تجدیدنظر کند.

امام جمعه شهرکرد تاکیدکرد: روز ۲۰ بهمن روز چهارمحال و بختیاری ثبت شده است چه بخواهند چه نخواهند و اینجا مردم این روز را روز خودشان می‌دانند و مراسم‌ها برگزار شده و می‌شود؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی حتماً تجدیدنظر و این مصوبه خودش را اصلاح کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه به عنایت ویژه خدای متعال به این کشور و بارش نزول بی سابقه رحمت الهی در استان اشاره کرد و گفت: درحالی که انتظارش نبود و پیش‌بینی هم نشده بود به لطف پروردگار بارندگی‌ها و برف‌های بی‌سابقه پس از سال‌های متمادی در استان و جاهای دیگر کشور آمد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان این که بارش برف مشکلات و سختی هایی را برای مردم به وجود آورد، گفت: این برف مشکلاتی را هم داشت چون طبعاً مردم آمادگی لازم را نداشتند، دولتمردان و دستگاه‌ها هم متاسفانه آمادگی لازم را برای برفی با این حجم نداشتند و من از نزدیک رفتم و دیدم واقعاً مردم با سختی‌های زیاد مواجه شدند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خطاب به مسئولان ملی گفت: من همین جا تقاضا می کنم سال گذشته هم در بحران سیلاب روستای بارده و مناطق دیگر در استان به وزیر کشور گفتم که تجهیزات استان را قوی‌تر کنید. استان به تجهیزات، ماشین‌آلات و سخت‌افزارهای بیشتری نیازمند است توجه ویژه‌ای صورت بگیرد که یک مقدار توجهی شد ولی نه آن مقدار که لازم بود.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: متاسفانه این روزها و در بارش اخیر باز خلأ کمبود تجهیزات را دیدیم و ماشین‌آلات کم بود که البته پیگیری‌هایی صورت گرفت و همین امروز آقای استاندار به من زنگ زدند و گفتند که یک سری ماشین‌آلات قابل توجه گسیل داده شده و از مرکز و از نقاط دیگر کشور به استان وارد می‌شود که به زودی مشکلات رفع می‌شود، اما این مقطعی نباشد، تقاضا این است که استان مجهز باشد که در چینن مقاطعی بتواند پاسخگوی مردم باشد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری از صبوری مردم در تحمل سختی ها تشکر کرد و گفت: از همراهی مردم تشکر می‌کنم؛ از تلاش مسئولان هم واقعاً تشکر می‌کنم که گاهی دو سه شبانه روز رانندگان ماشین‌های برف‌روب خواب به چشم نداشتند و تلاش می‌کردند تا راه‌ها را باز کنند و هر چه می‌شود با همین مقدار تجهیزات خدمت‌رسانی کنند.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضی از ماشین‌آلات مستهلک است و بعضی‌ها زیر بهمن رفت و بعضی‌ها گرفتار شدند اما با سختی و جهاد همه عوامل و دست اندرکاران تلاش کردند که از همه تقدیر و تشکر می‌کنم و از مردم خوبمان هم که واقعاً صبورانه همراهی کردند تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha