پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله فاضل لنکرانی

حوزه / عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دشمن نقشه حکومت بر مسلمین را در سر دارد و این را می‌داند که روحانیت سد محکمی برای دنیا پرستان، ظلم ظالمان و طاغوت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شب گذشته در مراسم جشن میلاد امیر المومنین علی(ع) و آیین عمامه گذاری تعدادی از طلاب مدرسه علمیه آل بیت(ع) که در محل مسجد امام حسن عسکری بندرلنگه برگزار شد، اظهار داشت: شب سیزدهم ماه رجب، مصادف با ولادت انسانی بسیار بزرگ و موجودی عظیم القدر است و ولادت امیرالمومنین(ع) را به همه شیعیان و علمای شیعه و سنی و مردم بندر لنگه تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: در ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، باید یاد کنیم از امام (ره)، همه مجاهدان در طول تاریخ اسلام و انقلاب و گرامی می‌داریم یاد شهدای بزرگی که با خون خود سبب تحکیم اسلام در عصر ما شدند و باید اندیشه مجدد کنیم نسبت به انقلاب و حقیقت اسلام و پاسداری از ارزش‌های مهمی که به یادگار گذاشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: عمامهِ تاجِ علم، تقوا، خدمت و علامت وقف خود برای اسلام است و چه شغلی با افتخار تر از اینکه جزو سرباز خدا و امام زمان(عج) باشیم و شغلی بالاتر از خدمتگزاری به مردم وجود ندارد.

آیت الله فاضل لنکرانی عنوان کرد: مسئولان و مردم بایستی قدردان حوزه‌های علمیه باشند، چرا که تربیت یک طلبه برای خدمت به انقلاب دارای اهمیت بالایی است.

وی اظهار کرد: در ایام اغتشاشات یکی از حملات دشمن، که در اتاق‌های فکر مراکز آمریکایی و صهیونیست‌ها طراحی شده مقابله با روحانیت بود، مبارزه با روحانیت یعنی به جنگ با دین آمدند و مبارزه با آن چیزی که روحانیت خود را وقف آن کرده، که با درایت و بصیرت مردم و هدایت رهبر معظم انقلاب این فتنه نیز خاموش شد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: در قضیه غدیر، پیامبر(ع) عمامه خود برداشتند و بر سر امیر المومنین علی (ع) قرار دادند، یعنی در غدیر تاج گذاری این چنینی انجام شد و در روایات است که فرشتگان دو طرف عمامه را به همان شکل بر سر امام علی (ع) قرار دادند، ریشه عمامه به غدیر و حکومت اسلامی و نقشی که پیامبر(ص) برای حکومت نسبت به مسلمین مشخص کرده، بر می‌گردد.

آیت الله فاضل لنکرانی ابراز داشت: دشمن نقشه حکومت بر مسلمین را در سر دارد و این را می‌داند که روحانیت سد محکمی برای دنیا پرستان، ظلم ظالمان و طاغوت است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: هر عالمی خودش را به حقیقت قرآن و اسلام نزدیک کند، دیواری برای دین است، دیواری که همه اموال و دارایی‌ها و شهری را از تعدی دشمن حفظ می‌کند.

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: اگر عالم دین، عملی را حرام بداند و کاری به اجرای آن در جامعه نداشته باشد و به مردم خوبی‌ها و بدی‌ها را یاد دهد، ولی مسئولیت ندهد که اجرا نکند، حصن اسلام نیست، عالم باید حافظ دین و اجرای آن باشد.

وی با اشاره به بیان حضرت امام(ره) در رابطه با هشدار به مستکبرین که اگر دین ما را بگیرید در مقابل دنیای شما خواهیم ایستاد، اظهار کرد: زمانی که یک عالم دینی مسئله دفاع و حمایت از اسلام را بیان می‌کند، نیاز به اجتهاد ندارد و ترجمه آیات قرآن در این رابطه کافی است، چرا که حکومت برای خدا است و کسی که خدا به او اذن داده و خدا می‌داند چه کسی بر مردم حکومت کند.

آیت الله فاضل لنکرانی با طرح این سوال که آیا دشمن الان قوی‌تر است یا صدر اسلام؟ تأکید کرد: دشمنان زمان ما عنودتر و خطرناک‌تر و متحدتر از صدر اسلام هستند، هر جا مسلمان‌ها حضور دارند، دشمن طراحی خاصی برای حذف دین دارد، دشمن به دنبال چپاول دین و مصادره کردن افکار مسلمانان و به بردگی کشاندن مسلمانان است.

وی گفت: طرح خطرناک آمریکایی دهکده جهانی برای این است که به دنیا بگوید یک رئیس جمهور و آن آمریکا است و همه برده آن باید باشند، اما آیا قرآن به مسلمانان چنین اجازه‌ای می‌دهد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اظهار کرد: داعش بوجود آمد که چهره اسلام را از بین ببرد و سر بریدن‌ها برای زشت جلوه دادن دین اسلام بود و حتی کتاب‌هایی که در مدارس موصل تدریس می‌شد از قبل تهیه شده و برنامه ریزی دشمن بوده است.

آیت الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: خداوند در قرآن زیر بار ظلم رفتن را نهی کرده و آیات جهاد وجود دارد و دشمن فهمیده تا زمانی که قرآن در دست مسلمین است، نفوذ به آنها و به بردگی کشاندن مسلمانان سخت است.

وی خاطرنشان کرد: ارزش علم و روحانیت به سبب فهم قرآن و ارزش‌ها است و قرآن مانند شمس و قمر، هر روز حرف نو دارد و افتخار روحانیت نیز فهم قرآن و سر سفره قرآن بودن است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha