پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید طاهر قره باغی

حوزه/ کارشناس مذهبی گفت: قدرت جمهوری اسلامی ایران به داشتن موشک‌ها نیست بلکه به داشتن انسان‌های مومن و راسخ در مسیر الهی است و البته در برابر دشمن تا بن دندان مسلح، داشتن تجهیزات روز نظامی لازم است اما برای بقای انقلاب باید انسان تربیت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت سید طاهر قره باغی شب گذشته در مراسم شب ولادت حضرت علی(ع) که‌ در مسجد یازهرا(س) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: بعد از پیامبر(ص) شخصیتی بالاتر از امام علی(ع) نداریم و قلبی که محل محبت علی باشد، هیچ کس نمی‌تواند بر آن ارزش بگذارد و این مسئله یکی از نشانه‌های محبت الهی است.

وی افزود: علی(ع) عبد خداوند بود و هر کجا خداوند دستور می‌داد، مولا در میدان حاضر می‌شد و شمشیر حضرت هم با اذن الهی حرکت می‌کرد و خداوند در جان مولی الموحدین روح خود را قرار داده بود و حضرت با نور خدا آینده را می‌دید و چنین شخصیتی را پروردگار عالم به عنوان امام مسلمین انتخاب کرد.

کارشناس مذهبی عنوان کرد: بر اساس روایات دو گروه در مورد امام علی(ع) هلاک خواهد شد، یکی کسانی که به دشمنی با حضرت برخیزند و دیگری کسانی که در مورد مولی الموحدین غلو کنند.

وی تصریح کرد: عده‌ای بعد از پیامبر به ظواهر عمل کردند و حضرت را کنار زدند، شیعه این حرکت را باطل می‌داند چون اعتقاد دارد بزرگترین گناه این است که امامی که از سوی خداوند نصب شده را کنار بزنیم و خودمان حاکم انتخاب کنیم و نمی‌شود قرآنی نازل شود و به تفسیر محتاج باشد، اما مفسر آن را پروردگار مشخص نکند.

وی اضافه کرد: پیامبر در طول ۲۳ سال نبوت خود فقط به ابلاغ قرآن به مردم کفایت نکرد، بلکه حکمت‌های الهی را به مردم تعلیم داد و اگر امام نباشد، با قرآن امام را می‌کشند، همانند کسانی که در کربلا سر سیدالشهدا(ع) را بریدند می‌گفتند ما مسلمانیم و قرآن را هم قبول داریم و قربة الی الله سر حسین(ع) را می‌بریم، امروز نیز مخالفین ولایت امام علی(ع) هر چه تلاش می‌کنند نمی‌توانند بر خلافت یزید زمان مشروعیت بدهند.

حجت الاسلام قره‌باغی خاطرنشان کرد: گروهی به ظاهر امام را قبول کردند و گفتند صرف قبول کردن امام کافی است، دیگر اقامه نماز و عبادت لازم نیست و هر گناهی هم مرتکب بشوید مانعی نیست، صرف ایمان به امام کافی است و عمل اثری در آن ندارد، در حالی که این اشتباه بزرگی بود که آن‌ها مرتکب شدند، امام آمده بود که دین و عبادت را برای مردم تبیین کند، البته عبادت بدون ولایت علی(ع) نیز دارای اجر و پاداش نیست.

وی با بیان اینکه اگر معارف الهی و اهل بیت(ع) را به درستی یاد بگیریم، دیگر نقشه‌های دشمن اثری نخواهد داشت، گفت: دشمنی غرب با ما فقط بر سر چند مسئله سیاسی و حجاب نیست، بلکه از هر فرصتی استفاده می‌کند تا به دین ضربه بزند و به مردم القا کند که مردم دین را نمی‌خواهند، البته اشتباه می‌کنند.

کارشناس مذهبی با تبریک دهه فجر، یادآور شد: آنچه لازم است در این ایام یاد بگیریم و بدان با جان و دل پایبند باشیم، ولایت امام علی(ع) است و این مقام بزرگی است که انسان عارف به ولایت امیرالمومنین(ع) باشد.

وی با اشاره به اینکه انسان‌ها چه در شرق عالم و چه در غرب عالم باشند، ائمه معصومین و اهل بیت(ع) از آن‌ها غافل نیستند، تصریح کرد: اهل بیت(ع) به ما توحید یاد داده‌اند و شیعه با معرفت می‌داند که خداوند یک موجود با عظمتی دارد که به اذن الله از همه چیز خبر دارد و اگر انسانی به چنین مقامی برسد، رضایت امام و خداوند را به دیگری نخواهد فروخت.

حجت الاسلام قره‌باغی تصریح کرد: بزرگترین عامل بدبختی ما این است که نمی‌دانیم حق و حقوقمان چیست و در برخوردهای روزانه خود انصاف را رعایت نمی‌کنیم، ادب، صبر، عاطفه، وجدان، انصاف، حرکت به عشق خداوند و حرکت صحیح در مسیر الهی و داشتن صداقت و انتقال آن به فرزندان خود، از خصوصیات شیعه است.

وی با تأکید بر لزوم رعایت حلال و حرام و دوری از لقمه‌های حرام در زندگی، یادآور شد: خداوند امام را انتخاب کرد و به او اجازه و اذن داده تا از احوال ما آگاه باشد، در عالمی که همه حرکات و سخنان ما در محضر پروردگار حساب و کتاب دارد، نباید سر هر چیزی سخن بگوییم و باید حق و حقوق دیگران را رعایت کنیم.

کارشناس مذهبی عنوان کرد: کسی که حلال و حرام را رعایت نمی‌کند، آینده خود و نسل‌هایش خطرناک خواهد بود، بسیاری از انسان‌ها همه چیز را با پول معامله می‌کنند و این خیلی بد است.

وی با بیان اینکه کسی که ولایت اهل بیت(ع) را داشته باشد، قوی‌ترین انسان است و خداوند از او حمایت خواهد کرد، گفت: ولایت اهل بیت بسیاری از دردها را که انسان از طبابت آن عاجز است، درمان می‌کند و بین آن‌کسی که ولایت اهل بیت(ع) را دارد اما نان خالی و خشک می‌خورد، با کسی که با حلال و حرام ثروت جمع کرده اما از ولایت اهل بیت دور است، تفاوت بسیار آشکاری وجود دارد، محبت و امامت اهل بیت(ع) اصل ایمان است که با پول قابل معامله نیست و فقیر کسی است که فاقد محبت اهل بیت(ع) باشد.

حجت الاسلام قره باغی با تأکید بر لزوم تربیت صحیح و دینی فرزندان، گفت: امروز انقلاب اسلامی و نظام بیش از هر چیزی به نیروی مسلمانی که با تمام وجود در خدمت نظام و مردم باشد، احتیاج دارد و لذا باید فرزندان خودمان را به علما و طلاب با سواد و متدین بسپاریم تا تربیت دینی شوند.

وی خاطرنشان کرد: قدرت جمهوری اسلامی ایران به داشتن موشک‌ها نیست بلکه به داشتن انسان‌های مومن و راسخ در مسیر الهی است و البته در برابر دشمن تا بن دندان مسلح، داشتن تجهیزات روز نظامی لازم است اما برای بقای انقلاب باید انسان تربیت کنیم.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha