جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / اجرای طرح « خوانش و تبین بیانیه گام دوم انقلاب »  در
حوزه علمیه طالبیه تبریز

حوزه/ استاد مدرسه علمیه طالبیه تبریز گفت: حداقل ۱۸ مجتهد از مدرسه طالبیه تبریز همانند آیات عظام سبحانی، دوزدوزانی، تبریزی، تجلی، سه علامه تبریزی، علامه طباطبایی، جعفری و امینی برخاسته اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام حسین ایمانی استاد مدرسه علمیه طالبیه تبریز در نشست طرح « خوانش و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب » در مدرسه علمیه طالبیه تبریز گفت: روحانیون وظیفه سنگینی در عرصه جهاد تبیین دارند.

حجت الاسلام ایمانی تاکید کرد: اشراف اطلاعاتی و معلوماتی، درک عمیق از مقتضیات زمانی و مکانی در جنگ ترکیبی، بصیرت قوی نسبت به وقایع سیاسی، امنیتی و اقتصادی، پیش بینی نقشه دشمن، دیده بانی دقیق، مواظبت کامل و فریب نخوردن در عملیات های سریع مثل آشوب ها و اغتشاشات اخیر و در نهایت تقویت نیروی جهادی همراه با شجاعت با شاخص ولایت مداری از لوازم جهاد تبیین در شرایط کنونی جامعه است.

وی ادامه داد: حوزه علمیه در ایجاد، تثبیت و نگهداری انقلاب نقشه بی بدیل دارد شهید حججی نماد رویش نسل جدید انقلاب و طلبه شهید آرمان علیوردی شهید راه امنیت در اغتشاشات، حجت خدا در زمان حاضر هستند.

استاد مدرسه علمیه طالبیه تبریز با اشاره به لزوم درک عمیق از مقتضیات زمانی و مکانی در جنگ ترکیبی گفت: مهسا امینی چند عمل جراحی انجام داده بود اما با فوت وی شرایطی را به وجود آوردند که همه شاهد آن بودیم، این همان بهره گیری دشمن از جنگ ترکیبی بود که در واقع درکی عمیق همگانی از مقتضیات زمانی و مکانی را می طلبید اما دشمن با بهره گیری از تحریک احساسات، خانم مهسا امینی را ابزار اغتشاشات قرار داد.

وی با بیان اینکه پیش بینی و خواندن نقشه دشمن یک ضرورت است، گفت: توجه همه جانبه به دشمن اصلی شیطان بزرگ آمریکا باید معطوف باشد، همان طور که در دشمنی های مقاطع مختلف همچنین در دوره اخیر اغتشاشات، استکبار و معاندان انقلاب شخص رهبری را به عنوان عمود خیمه انقلاب مورد هجمه اصلی قرار دادند چون می دانستند هوشیاری ایشان و اطاعت از ولایت فقیه است که انقلاب را مصون نگاه داشته است.

حجت الاسلام ایمانی با بیان اینکه نباید از مسائل انقلاب کوتاه بیاییم، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری در آشوب ها فرمودند در وقایع اخیر نیروی انتظامی مظلوم واقع شد و مورد هجمه دشمن بود، البته در این گونه موارد، خواص نیز باید سریعتر به رسالت خود عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد به ولایت فقیه در بین مردم از جان و دل است و ضمانت بقای انقلاب هم در همین موضوع است، گفت: امام خمینی(ره) حکومت اسلامی را در ادامه امامت و ولایت می دانستند و اکنون مترقی ترین تئوری ولایت فقیه در قانون اساسی و در اصل ۱۱۰ آمده است که ولایت مطلقه فقیه است اما اعتقاد مردم از ولایت فقیه در جایی خود را نشان داد که فرمودند حفظ نظام از اوجب واجبات است و در ۴۴ سال گذشته نیز در گذر از گردنه های سخت تاریخی مردم، روحانیون، بسیج و اقشار مختلف جامعه رهبری را تنها نگذاشتند و از آزمون الهی سربلند بیرون آمدند و اعتقاد خود را به ولایت فقیه نشان دادند که البته اکنون ضرورت تقویت آن وجود دارد.

استاد مدرسه علمیه طالبیه تبریز با اشاره به نقش بی بدیل روحانیون در تاریخ انقلاب گفت: روحانیت سه هزار و ۸۹۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده که حداقل ۳۰ شهید مجتهد هستند و می توان به شهید آیت الله سعیدی، آیت الله غفاری آذر شهری، آیت الله مطهری، آیت الله مفتح، آیت الله بهشتی، آیت الله قدوسی و ... اشاره کرد.

وی با یادآوری این نکته که طلاب مسئولیت سنگینی را در جامعه بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: حداقل ۱۸ مجتهد از مدرسه طالبیه تبریز همانند آیات عظام سبحانی، دوزدوزانی، تبریزی، تجلی، سه علامه تبریزی، علامه طباطبایی، جعفری و امینی برخاسته اند.

حجت الاسلام ایمانی ادامه داد: روحانیت ۳۰۰ آزاده، ۷۰شهید غواص و ۱۳۰ هزار جانباز نیز تقدیم انقلاب کرده است.

وی همچنین با اشاره به نقش و جایگاه تاریخی و کنونی آذربایجان در پیشرانی کشور، گفت: پیشرانی تبریز و آذربایجان با همان قوت و قدرت ادامه دارد.

استاد مدرسه علمیه طالبیه تبریز با اشاره به اینکه امام جمعه تبریز با لباس سپاه خطبه خواندند، گفت: این همان الگو شدن و پیشرانی تبریز است که از قبل از انقلاب، بدو انقلاب و در حال حاضر این پیشرانی آذربایجان و تبریز را نشان می دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha