جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام وحید هدایتی

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: صفات و کردار حضرت علی (ع) نه تنها برای همه ما می‌تواند الگویی ناب برای زندگی باشد، بلکه پیاده شدن منش و سیره این امام بزرگوار زمینه‌ای برای سعادتمندی جامعه اسلامی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، حجت الاسلام وحید هدایتی معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار، امروز در مراسم جشنی که به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی(ع) در مدرسه سفیران هدایت بیجار برگزار شد، اظهار داشت: حضرت علی(ع) یکی از نخستین کسانی بود که به رسول خدا (ص) ایمان آورد و لذا از ایشان به عنوان یار پیامبر خدا همواره یاد می‌شود.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: حضرت علی(ع) دارای صفات شخصیتی و اخلاقی بسیار ویژه‌ای بودند و همین امر باعث شده که بعد از گذشت ۱۴ قرن بازهم نام و یاد این امام همام زنده بماند.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) نقش بسزایی در گسترش و بسط اسلام داشتند، یادآور شد: در تمام غزوه‌ها و نبردهایی که مسلمین با کفار مکه داشتند و در بسیاری از رویدادهای سرنوشت ساز اسلام، حضرت امیر(ع) نقش حیاتی در حفظ اسلام برعهده داشتند.

حجت الاسلام هدایتی، عدالت را شاخصه بارز اخلاقی حضرت علی(ع) دانست و اظهار کرد: حضرت علی(ع) در زندگی شخصی و اجتماعی خویش نگاه ویژه‌ای به اجرای عدالت به معنای واقعی داشت، حضرت امیر(ع) برای اجرای درست عدالت، دشمنی‌ها و عداوت‌های بسیاری در مقابل خویش دیدند، ولی هرگز حاضر نبودند که ذره‌ای حقوق حقه مردم و مسلمین به ناحق پایمال شود، با این حال به کرار در زندگی ایشان می‌بینیم که دشمنان و مخالفان چه اجحاف‌هایی علیه ایشان داشتند.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: در دورانی که حضرت علی(ع) خلیفه مسلمین بودند، در بحث بیت المال بسیار دقیق رفتار می‌کردند و هرگز اجازه ندادند که حقوق مسلمین پایمال شود.

حجت الاسلام هدایتی خاطرنشان کرد: صفات و کردار حضرت علی(ع) نه تنها برای همه ما می‌تواند الگویی ناب برای زندگی باشد، بلکه پیاده شدن منش و سیره این امام بزرگوار زمینه‌ای برای سعادتمندی جامعه اسلامی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha