سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
محمدی شاهرودی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی با بیان اینکه عده ای تلاش می‌کنند که حرف امام جامعه شنیده نشود، تصریح کرد: رسالت ما این است که حرف امام جامعه را به اقشار مختلف جامعه انتقال دهیم و اگر بتوانیم اطاعت از امام را در جامعه نهادینه کنیم، قدم بزرگی برداشتیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمدی شاهرودی رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در حاشیه جلسه شورای معاونان و مدیران جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر این مؤسسه علمی حوزوی دیدار کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در این دیدار ضمن تبریک ایام مبارک ماه رجب و ایام الله دهه فجر، یاد و خاطره قریب ۴ هزار روحانی شهید و ۶ طلبه شهید امنیت کشور را گرامی داشت و در ادامه عنوان کرد: بسیج طلاب و روحانیون یک سازمان نیست، بلکه در حقیقت، بُعد مردمی انقلاب اسلامی است و هویت ما را آحاد طلاب برادر و خواهر میهن اسلامی تشکیل می‌دهند.

رسالت طلاب و روحانیون در بیانات رهبر کبیر انقلاب

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی با بیان اینکه ما زبان بسیج طلاب و روحانیون هستیم که در عرصه‌های مختلف فعالند، تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) در بحث رسالت طلاب و روحانیون به چند نکته اشاره دارند، از جمله مهم‌ترین رسالت ما دفاع از اسلام است و ما همان زمان که تاج افتخار سربازی امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را به سر گذاشتیم، این رسالت را به عهده گرفتیم؛ همچنین دفاع از انقلاب اسلامی، حفظ عقاید سایر اقشار جامعه و جلوگیری از نفوذ از دیگر رسالت‌های ما بر اساس بیانات حضرت امام هستند.

وی تأکید کرد: چشم انداز ما در سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون همین روایت امام صادق علیه‌السلام است که فرمودند: «عُلَماءُ شیعَتِنا مُرابِطونَ فِی الثَّغرِ الّذی یَلی إبلیسَ و عَفاریتَهُ، یَمنَعونَهُم عَنِ الخُروجِ عَلی ضُعَفاءِ شیعَتِنا و عَن أن یَتَسَلَّطَ عَلَیهِم إبلیسُ و شیعَتُهُ؛ علمای شیعه ما، نگهبانان مرزی هستند که در آن سویش ابلیس و دیوهایش قرار دارند و [این علما] جلوی یورش آنها به شیعیان ناتوان ما و تسلّط یافتن ابلیس و پیروان او بر ایشان را می‌گیرند».

نقش هدایتی و صیانتی اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه در جامعه

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون از دین، اندیشه، باور و عقاید افراد جامعه که لایه اساسی و زیرین فرهنگ هر جامعه ای را تشکیل می‌دهد، دفاع می‌کنند، اظهار داشت: وظیفه ما این است که محصول حوزه‌های علمیه را به سطح جامعه انتقال دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی خاطرنشان کرد: ما دو رسالت مهم در انجام وظایف خود داریم، از جمله اینکه ما نقش هدایتی و نقش صیانتی داریم؛ نقش هدایتی ما اصل است و ما معتقدیم که بسیج اساتید حوزه علمیه خواهران، امام جامعه زنان است و نقش هدایتگری را در جامعه دارد.

وی اضافه کرد: ما نسبت به سایر اقشار جامعه بر اساس مبانی اندیشه حضرت امام مسئولیت داریم و در نقش صیانی نیز، اساتید بسیجی می‌توانند در بحث محتوا تأثیرگذار باشند.

بزرگترین مأموریت اساتید و طلاب بسیجی، جهاد فرهنگی است

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور با بیان اینکه بزرگترین مأموریت شما اساتید و طلاب بیسجی، جهاد فرهنگی است، عنوان کرد: هم اکنون ۳۲ سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون در استان ها، ۱۳۵ حوزه مقاومت، هزار و ۵۲۰ پایگاه مقاومت و ۵۲۰ پایگاه مقاومت خواهران در سطح کشور فعال هستند که می‌توانند در بحث جهاد فرهنگی نقش آفرین باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی با تصریح بر اینکه بسیج اساتید، طلاب و روحانیون جایگاه خاصی دارد، تأکید کرد: فعالیت هیئت‌های اندیشه ورز، هیئت‌های رصدگر، لزوم کارگروه‌های مختلف و پر کردن خلأهای علمی که در جامعه به شدت به آن نیاز داریم، از جمله انتظارات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی از اساتید و طلاب بسیجی است.

وی در ادامه ضمن استقبال از پیشنهادها و نظرات اساتید و طلاب بسیجی، عنوان کرد: بسیج طلاب و روحانیون یعنی تمام برادران و خواهران در حوزه‌های علمیه که شاگرد مکتب امام صادق علیه‌السلام هستند و می‌توانند در جهاد فرهنگی نقش آفرین باشند؛ همه تلاش ما نیز این است که حمایت‌های سازمانی را از مجموعه به ویژه بسیج اساتید حوزه‌های علمیه خواهران داشته باشیم.

اطاعت از امام را در جامعه نهادینه کنیم

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور با بیان اینکه بزرگترین سرمایه انسانی در اختیار این سازمان قرار گرفته است، اظهار داشت: ما شبیه مجموعه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها را در کشور نداریم و این مجموعه علمی و نورانی می‌تواند خلأهای فکری و نیازهای جامعه به مباحث معرفتی، دینی و اخلاقی را پاسخ دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی در ادامه با بیان اینکه عده ای تلاش می‌کنند که حرف امام جامعه شنیده نشود، تصریح کرد: حق امام جامعه این است که سخنانشان شنیده شود و رسالت ما این است که حرف امام جامعه را به اقشار مختلف جامعه انتقال دهیم و اگر بتوانیم اطاعت از امام را در جامعه نهادینه کنیم، قدم بزرگی در جامعه برداشتیم.

وی با اشاره به اینکه هفت محصول از سوی بسیج اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تولید شده است، گفت: این محصولات ارزشمند در صورتی که به تصویب نهایی برسند، در دستور چاپ و انتشار قرار می‌گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha