پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خاطره‌ای از آقای خاص و مبلّغ فعال این‌روزهای مناطق زلزله‌زده

حوزه/ تجربه‌ زیست ما گویای این بود که گاهی باید فقط شنید و نیازی به زبان گویا نیست و در برخی موقعیت‌ها چه بسا گوش شنوا، موثرتر از زبان گویاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه حجج‌الاسلام علی شریفلو و علی نقیلو و دیگر طلاب جهادی خوی این روزها به دنبال ایجاد یک حال خوب برای مردم زلزله زده و کودکان آن‌ها هستند.

سجاد علی محمدی از فعالین جهادی در مناطق زلزله زده خوی درباره فعالیت فرهنگی و جهادی طلاب می نویسد: بعد نماز و یک شام سرپایی و فشرده، خودم و دو روحانی جهادی یعنی حجج‌الاسلام علی شریفلو عزیز و علی نقیلو اسباب بازی ها و وسایل بازی و جوایز فرهنگی را برداشتیم و حرکت کردیم.

راهی منطقه‌ای شدیم که جمشیدآباد نام داشت و اهالی اش بعد زلزله، در سالن ورزشی‌ بادامچی که تقریبا ۷۰ چادر برپا داشت، ساکن بودند.

به محض اینکه وارد سالن شدیم یک لحظه من را جو گرفت و با زبان شیرین ترکی فریاد زدم؛ " اووشاااخلاااار گلووون بوورااا، اوشاخلار گلدیلر " بچه‌ها بیایید اینجا و بچه‌ها آمدند.

حاج علی شریفلو آقای خاص این روزهای تبلیغ برای کودک و نوجوان با مهارت مثال‌زدنی خودش، بازی و ارتباطات لازم را شروع کرد و نه تنها بچه ها که خانواده بچه ها را هم حسابی دلشاد کرد و لبخند رضایت را بر لبان چهره‌های مغموم از زلزله اخیر هدیه نمود.

با برخی از بزرگترها و جوان‌ها هم لابه‌لای بازی با کودکان، گپ میزدیم و تا جایی که دانش و داده‌های مان به روز بود و جواب میداد، برخی شبهات را پاسخ دادیم و نادانسته‌هایمان را یادداشت کردیم و فرصت شنیدن حرف های ملت‌ را غنیمت شمردیم.

تجربه‌ زیسته ما گویای این بود که گاهی باید فقط شنید و نیازی به زبان گویا نیست و در برخی موقعیت‌ها چه بسا گوش شنوا، موثرتر از زبان گویاست.

ما این روزها هم دل مردم را شاد می‌کنیم، هم به شبهاتشان پاسخ می دهیم و هم پای درد و دلشان می نشینم، خلاصه هر چه که از دستمان می آید مضایقه نمی کنیم تا دلی را بدست آوریم که خدا در دل های این امت است.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha