روپایی یک روحانی کودکان را شاد کرد

حوزه/ این روزها گوشه کنار شهرستان خوی شاهد حضور پررنگ جهادی روحانیت در عرصه های خدمت رسانی و فرهنگی است و طلبه های جوان از کوچک‌ترین فرصت برای خوشحال کردن مردم و کودکان استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سعید عطفی از روحانیون جهادی حاضر در زلزله خوی با اشاره به فعالیت فرهنگی و تبلیغی در بین کودکان و نوجوانان زلزله زده نوشت: حوالی ساعت ده یازده طرف صبح، با دونفر از طلاب شهرستان خوی عازم کمپی واقع در مدرسه اباچی‌پور شدیم. آدرس آشنا و خیلی سرراستی نبود و تا به مقصد برسیم، برخی برنامه ها و پیش‌بینی ها را باهمدیگر مرور کردیم. قرار بر این بود که علاوه بر فعالیت خدماتی و توزیع تدارکات و اقلام ضروری بسته‌بندی شده، یک فعالیت حال خوب کن و شاداب را هم با اهالی کمپ به اشتراک بگذاریم.

وضعیت کمپ دلگیر بود و چند ده خانواده که تا قبل زلزله چه بسا در خانه های حیاط دار و باصفا زندگی می‌کردند و بچه هایی که بازی و شادی و شیطنت در کوچه‌پس کوچه های شهر و روستا جدی‌ترین فعالیت روزمره‌شان محسوب می‌شد به جبر زلزله بایستی در چادرهای هلال احمر شب را به صبح می‌رساندند و فضا و بهانه ای هم برای خنده‌های بلند و شیطنت های کودکانه برایشان فراهم نبود.

رسیدیم و یک فراخوان سریع و شاداب برای تجمع کودکان انجام دادیم و با سر و صدای بازی و مسابقه همه را از چادرها بیرون کشیدیم. برخی خواب‌آلود و برخی ذوق زده و ازخداخواسته و عده‌ای هم با خجالت یا تعجب و تاتی تاتی خود را به موقعیت ما رساندند.

حاج‌آقا توپ را چندباری زمین زد و پسرهای کمپ را برای مسابقه روپایی به خط کرد و به‌قدری مهارت به خرج داد که بزرگترهای کمپ را هم به وجد آورد و به همراهی دعوت نمود. دخترها نیز منتظر مسابقه شعر و سرود بودند. از قلم نیفتد که جدی‌ترین و جایزه‌دارترین قسمت ماجرا به مسابقات دو و بشین و پاشو تعلق داشت که با استقبال زیادی هم همراه شد.

خلاصه در یک روز زمستانی و در هوای سرد زلزله زده خوی توانستیم کام کودکان و نوجوانان خوی را گرم کنیم و شادابی را به اردوگاه اسکان موقت بیاوریم.

این روزها روحانیت از هر فرصتی برای شاد کردن دل مردم آسیب دیده از زلزله استفاده می کند و مردم از حضور آن‌ها در جمع خودشان خوشحال می شوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha