پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
خوی

حوزه/ در کمپ زلزله‌زدگان شهرستان خوی شاهد هستیم که طلاب جوان با دستان خالی ولی دل های مهربان و مغزهای غنی، شیوه‌های بکر و زنده‌ دنیا را در رابطه با کودکان به کار می‌گیرند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام علی‌علی پور از روحانیون جهادی حاضر در امداد رسانی زلزله خوی در یادداشتی با اشاره به فعالیت طلاب جهادی خوی در خصوص تربیت کودک و نوجوان در زلزله اخیر، نوشت:

طلبه‌های عمامه به سر با دل‌های غنی و مغزهای پرمحتوای خود سرگرمی و آموزش را با دستان خالی در زلزله خوی در هم آمیختند و نشان دادند که علوم حوزوی در همه مراحل زندگی انسان‌ها کاربرد دارد، آن‌ها آنچه که در حوزه آموختند در زلزله خوی به منصه ظهور گذاشتند و تحسین همگان را برانگیختند.

سرگرم‌آموزی پدیده‌ای است که از گذشته در مراحل یادگیری اکثر کودکان، به صورت پراکنده حضور داشته و مصادیق پر رنگی برای ما دارد، در روش‌های آموزشی مدرن از این سبک با عنوان edutainment (سرگرم آموزی) یاد می‌کنند که از پر طرفدارترین و موثرترین شیوه‌های دنیای تربیت امروزی محسوب می‌شود.

این کلمه از ترکیب دو عبارت education به معنی آموزش و entertainment به معنی سرگرمی بوده و به مفهوم آموزش در حین بازی و ایجاد سرگرمی است، این روش‌ها از کودکی توسط والدین و پس از آن توسط مراکز آموزشی و شیوه‌هایی که استفاده می‌کنند قابل مشاهده است.

ترکیب آموزش و سرگرمی به شیوه‌های مختلف از جمله بازی، اسباب بازی و رسانه صورت می‌گیرد.

حال در کمپ زلزله‌زدگان شهرستان خوی شاهد هستیم که طلاب جوان با دستان خالی ولی دل‌های مهربان و مغزهای غنی، شیوه‌های بکر و زنده‌ دنیا را در رابطه با کودکان به کار می‌گیرند.

شاید در بدو امر، این تحلیل و نظر دور از ذهن باشد، ولی وقتی مثلث دغدغه، خلاقیت و آموزه‌های دینی ترکیب می‌شود، شاهد چنین نتایج ناب و تاپی هم خواهیم بود که طعنه به شیوه‌های پرهزینه و کم‌بازده و مدعی امروزی می‌زنند.

می‌شود به این عمامه به سرها بیش از پیش اعتماد کرد تا شاهد مانور موفق و موثر این جوان ها باشیم که از کمترین موقعیت‌ها، بیشترین موفقیت‌ها را درو می‌کنند.

انتهای خبر

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha