جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 1069336
۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
روایت تصویری از فعالیت جهادی امام محله شهرستان خوی

حوزه/ سعید عطفی از روحانیون جهادی حاضر در مناطق زلزله زده خوی در یادداشتی به تشریح فعالیت‌های یک روز در این منطقه پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، سعید عطفی از روحانیون جهادی وفعال در امدادرسانی به زلزله زده‌های خوی در یادداشتی با اشاره به فعالیت روزانه طلاب در مناطق زلزله زده خوی، نوشت:

گروه جهادی که با آن‌ها به منطقه اعزام شدیم دو تیم بودند.

تیم اول حدود هفتاد نفر از دانشجویان امام صادق(ع)، فرهنگیان، تهران بودند و تیم دوم که ماهم جزو آن‌ها بودیم متشکل از حدود سی نفر از دانشجویان علوم پزشکی، بهشتی، شریف و امیر کبیر و طلاب حوزه‌های علمیه بودند که از طرف بسیج عازم منطقه شدند و در کانون اصلی زلزله یعنی شهر فیرورق اسکان پیدا کردند.

در طی این مدت در سه بخش فعالیت داشتیم، پخت غذای گرم (صبحانه، ناهار و شام) و توزیع در کمپ شهر فیرورق (مجموعه ورزشی شهید سلیمانی) و اطراف شهر مثل تپه باشی و راه اندازی موکب.

از این ۳۰ نفر، بخشی در توزیع، بخشی در موکب و بخشی در پخت و پز کار می‌کردند، ما طلبه‌ها نیز مسئولیت اصلیمان، توزیع بود ولی با این حال در پخت نیز کمک رسانی داشتیم، یعنی بعد از نماز صبح برای پخت صبحانه تا ساعت ۸ صبح در آشپزخانه و بعد هم از ساعت ۸ تا ۹ برای توزیع و از ۱۰ تا ۱۳ برای پخت و بسته بندی ناهار و از ۱۳ تا ۱۶ برای توزیع و از ۱۶ تا اذان مغرب نیز برای پخت شام کمک می‌کردیم، یک ساعت بعد از اقامه نماز مغرب برای توزیع عازم شده و تا ۸ شب فعالیت داشتیم، البته برای آماده سازی مقدمات ناهار از ساعت ۱ بامداد تا اذان صبح مشغول کارهایی مثل پیاز خرد کردن نیز بودیم.

ضمنا همیشه در هنگام توزیع ناهار و شام حدود یک ساعت وقت گذاشته و به درد دل مردم گوش می‌دادیم و یا با کودکان فعالیت‌های فرهنگی داشتیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha