چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خوی

حوزه/ رسانه‌های معاند خیلی در تلاش بودند و هستند که روایتی سکولار، صومعه نشین، بیخیال و بریده از جامعه را از روحانیت ارائه دهند، اما وقتی ردّ‌پای طلاب جوان در میدان عمل دیده می‌شود، این راهبرد مسموم و معکوس را خنثی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، رسانه‌های معاند خیلی در تلاش بودند و هستند که روایتی سکولار، صومعه نشین، بی‌خیال و بریده از جامعه را از روحانیت ارائه دهند، امام وقتی ردّ‌پای طلاب جوان در میدان عمل دیده می‌شود، این راهبرد مسموم و معکوس را خنثی می‌کند.

طلاب و روحانیون جهادی حوزه علمیه آذربایجان غربی نیز از همان روز اول بعد از دریافت دستور آیت الله اعرافی در منطقه حاضر شدند و درحال انجام فعالیت‌اند و اتفاق نابی که در میان کمک به زلزله‌زدگان و تدارکات گرمایشی و اسکان و تغذیه رخ داد، شکل گیری بستر کار فرهنگی برای تقویت ارتباط تربیتی و فرهنگی میان طلاب و کودکان بود که باید به فال نیک گرفت و حمایت کرد.

بیشتر بخوانید: دستور آیت الله اعرافی به مدیر حوزه آذربایجان غربی:

سریعاً طلاب و گروه های جهادی حوزوی برای یاری آسیب دیدگان زلزله آذربایجان غربی وارد عمل شوند

آری، در اوج گرفتاری و لحظات تلخ مردم زلزله‌زده و آسیب دیده خوی، هستند کسانی که همدم و همدرد آنان شوند و در کنار خدمت رسانی، شادی آفرین لحظه‌های غمناک آنان شوند.

گرمای محبت طلاب بر سر سفره های مردم زلزله زده

حوزه علمیه خوی از همان لحظات اولیه زلزله با دستور مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی تبدیل به قرارگاه ساماندهی گروه‌های جهادی شد و همچنین آشپزخانه حوزه نیز با طبخ روزانه بیش از ۱۵۰۰ پرس غذای گرم، در صف اول کمک‌رسانی به زلزله زدگان خوی قرار گرفت و گرمای محبت آشپزخانه خیمه گاه حضرت ولی عصر(عج) به کمپ‌های اسکان اضطراری رسید.

اینجا خوی، برف و سرما هم حریف عشق و دلدادگی طلاب نمی‌شود

روحانیت شادی آفرین لحظه‌های سخت مردم

طلاب و روحانیت خوی در اوج گرفتاری و لحظات تلخ مردم در هوای سرد زمستانی همدم و همدرد مردم و بچه‌ها شده و در کنار خدمت‌رسانی شادی آفرین لحظه‌های غمناک مردم می‌شوند در این میان حجت الاسلام علی بداقی از جمله طلابی است که از ساعات اولیه زلزله علاوه بر خدمت رسانی، شادی آفرین لحظه‌های سخت مردم در کمپ اسکان اضطراری مدرسه شهید اصغرزاده شد و با اجرای برنامه‌های مختلف خنده را بر لبان کودکان جاری ساخت.

اینجا خوی، برف و سرما هم حریف عشق و دلدادگی طلاب نمی‌شود

عمو زنجیرباف و میانداری یک‌روحانی

گاهی باید پیاده شد و با کفش‌های مردم عادی راه رفت و گاهی باید همپای کودکان شد، دلیلش هم واضح است، هر چقدر تجربه‌های زیسته روحانیت با مردم کف جامعه گره بخورد، امکان تاثیر و راهبری اجتماعی را افزایش می‌دهد.

تاثیرگذاری فرع بر زبان مشترک است و زبان واحد نتیجه زیست مشترک و این زیست مشترک، خود محصول یک دل پرسوز و مغز آبدیده از دغدغه دینی و مردمی است.

بیشتر بخوانید: گزارشی از جهاد خدمت طلاب در زلزله خوی | شماره ۱

حجت الاسلام جابر رضایی در مدرسه ایثار سابق، چند روزی است که حضور دارد و با برگزاری برنامه‌های شاد برای کودکان زلزله زده خوی، ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ را به خاطره‌ای ماندگار برای کودکان و اهالی کمپ تبدیل کرد.

اینجا خوی، برف و سرما هم حریف عشق و دلدادگی طلاب نمی‌شود

برف و سرما هم حریف عشق و دلدادگی طلاب نمی‌شوند

حجت الاسلام رضاخانی در روستای بدل‌آباد شهرستان خوی، مشغول فعالیت فرهنگی، کار با نوجوانان و سرگرم کردن دهه نودی‌هاست که این‌روزها، ساعات سخت و روزهای متفاوتی را داخل چادرها و در چند متری سقف و ساختمان امن و آرام همیشگی‌شان تجربه می‌کنند.

دریافت نسخه PDF گزارش شماره ۲ جهاد خدمت در زلزله خوی

اینجا خوی، برف و سرما هم حریف عشق و دلدادگی طلاب نمی‌شود

اینجا خوی، برف و سرما هم حریف عشق و دلدادگی طلاب نمی‌شود

آری، مسیرهای سخت و شرایط زیرصفر درجه‌ای که جز با پای عشق و دلدادگی به مردم، طی شدنی و قابل تحمل نیست.

توزیع بسته‌های معیشتی، غذا و لباس گرم، خرید و ذبح ۱۲ رأس گوسفند، گوشه‌ای از فعالیت‌های حجت الاسلام سرخوش در منطقه زلزله زده فیرورق به شمار می‌رود.

اینجا خوی، برف و سرما هم حریف عشق و دلدادگی طلاب نمی‌شود

دلگرمی به زلزله‌زدگان با چاشنی معرفت افزایی و مشاوره

حوزه علمیه خواهران نیز از قافله خدمت رسانی در مناطق زلزله زده عقب نمانده و به نوبه خود در حال فعالیت است. منطقه فیرورق شهرستان خوی که در زلزله اخیر، بیشترین آسیب را متحمل شده بود، صبح امروز هم در کنار تدارکات صورت گرفته از جانب خیرین، میزبان حلقه معرفت و مشاوره استاد حوزه علمیه خواهران، خانم محمدلو بود.

مشاوره استاد حوزه علمیه خواهران در ادامه این حضور فرهنگی و با دعوت اهالی کمپ، به ایراد سخنرانی کوتاه و پاسخگویی به مسائل شرعی پرداخت و ضمن دعوت به آرامش و توسل به درگاه الهی، در حاشیه برنامه نیز، اهدای جوایز به کودکان کمپ سردار سلیمانی فیرورق را به انجام رساند.

اینجا خوی، برف و سرما هم حریف عشق و دلدادگی طلاب نمی‌شود

اینجا خوی، برف و سرما هم حریف عشق و دلدادگی طلاب نمی‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha