شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
استاندار آذرغربب

حوزه / استاندار آذربایجان غربی گفت: با نگاه ویژه رئیس جمهور و اعضای هیات دولت، ۳۵۰۰ میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض و تسهیلات برای بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی تصویب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، محمدصادق معتمدیان امشب در گفت‌وگو با بخش خبری ٢١ شبکه یک سیما، اظهار داشت: با توجه به تخریب کامل ۲۱۲۰ واحد مسکونی در شهرستان خوی، برای هر واحد مبلغ ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و برای مناطق شهری ۳۰۰ میلیون تومان و مناطق روستایی ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تعیین آذربایجان شرقی و زنجان به عنوان دو استان معین برای زلزله شهرستان خوی توسط بنیاد مسکن، افزود: با استفاده از امکانات و ماشین آلات این دو استان، آواربرداری و ساخت و ساز مناطق آسیب دیده به زودی آغاز خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی، به شناسایی ۱۱۱۰۰ واحد مسکونی نیازمند تعمیرات در شهرستان خوی اشاره کرده و گفت: هیات دولت ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۴۰ میلیون تومان نیز تسهیلات قرض الحسنه برای هر واحد جهت تعمیرات اختصاص داد.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه ۵۵۰۰ واحد دامی در مناطق روستایی شهرستان خوی تخریب شده‌اند، یادآور شد: در جلسه هیات دولت ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان نیز تسهیلات قرض الحسنه برای بازسازی این واحدها مصوب شد.

وی از امهال ۶ ماهه وام پرداختی به زلزله زدگان خبر داد و خاطرنشان کرد: برای جبران خسارت به لوازم خانگی ۳ هزار واحد مسکونی نیز کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه ۸۵ مدرسه در قالب ۲۴۴ کلاس درس در شهرستان خوی آسیب دیده‌اند، گفت: در زلزله اخیر ۲۴ مدرسه به صورت کامل تخریب شده که در این راستا ۲۴۰ میلیارد تومان جهت بازسازی و تعمیرات مراکز آموزشی در نظر گرفته شده است.

وی در پایان مقاوم سازی را مهمترین راهکار جهت مقابله با گسل زلزله در شهرستان خوی اعلام کرد و یادآور شد: ۵۲ درصد منازل شهری و روستایی در منطقه تا به امروز مقاوم سازی شده‌اند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha