دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه نقده

حوزه/ امام جمعه نقده انقلاب اسلامی را از آرزوهای علما و مرجعیت دینی در طول تاریخ عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی به سه عنصر مردم، ولایت و رهبریت دینی و سیره انبیاء و ائمه متکی است و مردم مهم‌ترین حامیان آن می‌باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسین فصیح‌نیا امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان نقده که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: بهترین هدیه مومن به برادر خودش توصیه به تقوای الهی است که متاسفانه در فضای سیاسی، مشاهده می‌شود وقتی کسی وارد انتخابات می‌شود مهم‌ترین مطالبه از او مسائل مادی و مالی است.

وی افزود: توصیه به زد و بند و محبت و مردم داری ظاهری، از تقوا نیست، بلکه باید افراد را به عمل صالح و رعایت حقوق مردم توصیه و سفارش کرد.

امام جمعه نقده خاطرنشان کرد: عده‌ای با زد و بندها و کارهای خلاف، پول جمع می‌کنند تا در ایام انتخابات برای جلب نظر مردم، خرج بیمارستان و مساجد کنند و این فریب دادن مردم با پول حرام است و اصلا مورد تائید دین و انقلاب نیست.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، به تشریح وضعیت سیاسی و خفقان حاکم بر تشیع و محدودیت‌های آن دوران پرداخت و گفت: دوران امام کاظم(ع)، دوران بسیار خفقانی بود که از سوی حکومت اعمال می‌شد و حتی برخی از افرادی که به ظاهر دوست دار ایشان و از شیعیانشان بودند نیز موجب مشکلاتی برای امام می‌شدند و لذا حکومت تلاش می‌کرد در برابر تفکر امام کاظم(ع)، تفکر دیگری را توسط برخی علمای فریب خورده اعمال کند و لذا علما و روحانیون باید خیلی هوشیار باشند تا در دام منافقین نیفتند.

وی با بیان اینکه نباید منبر اسلام محل تمجید از اشخاص باشد، گفت: عالم دینی باید دقت کند که ابزار افراد و احزاب نشود و سکوت و سخن گفتن او بر اساس حجت الهی باشد که موجب تایید افراد ناصالح و ناسالم نگردد.

حجت الاسلام فصیح‌نیا در ادامه به عفو عمومی رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: این عفو، عفو پدرانه و حکیمانه است، چون رهبر معظم انقلاب نخواستند جوانان کشور ایران عزیز آسیب روحی بینند.

وی با تبریک ۲۲ بهمن، انقلاب اسلامی را از آرزوهای علما و مرجعیت دینی در طول تاریخ عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی به سه عنصر مردم، ولایت و رهبریت دینی و سیره انبیاء و ائمه متکی است و مردم مهم‌ترین حامیان آن می‌باشند.

امام جمعه نقده در پایان از مردم این شهرستان خواست با حضور دشمن شکن خودشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان اسلام و انقلاب را نقش بر آب کنند که این حضور دفاع از اسلام و آرمان‌های شهدا و خواست مردم است.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha