پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیین تکریم و معارفه امام جمعه شهر صیدون

امام جمعه شهرستان صیدون با اشاره به اهمیت هوشیاری کامل نسبت به دشمن، گفت: "ایستادگی بر سر اصول اسلامی" و "حضور مردم در صحنه ها" نقشه های دشمن را نقش بر آب کرده و کلید فتح و پیروزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام سید یعقوب طباطبایی، امام جمعه صیدون استان خوزستان امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز این شهر با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: انسان ترس از خداوند را در وجود خود درج کند.

امام جمعه صیدون با اشاره به اینکه امیرالمؤمنین(ع) برای کسب تقوای بیشتر در خطبه ۴۲ نهج البلاغه دو آفت را مطرح می کنند، ادامه داد: با دوری از این آفت ها، دل تقوای الهی را بیشتر می پذیرد.

وی با اشاره به فرازی از خطبه ۴۲ نهج البلاغه مبنی بر «أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّ أَخْوَفَ مَا أَخَافُ عَلَیْکُمُ [اثْنَتَانِ] اثْنَانِ: اتِّبَاعُ الْهَوَی وَ طُولُ الْأَمَلِ» افزود: در کلام حضرت آمده است که ای مردم آنچه بیش از هر چیز دیگر می ترسم که بدان گرفتار بیایید، دو چیز است، از "هوا و هوس پیروی کردن" و "آرزوهای دراز در دل پروردن".

حجت الاسلام طباطبایی عنوان کرد: نفس و خودخواهی انسان او را به سمت بدی ها می کشاند و پیروی از هوای نفس انسان را از حق باز می دارد.

وی بیان کرد: آرزوهای طولانی باعث می شود که انسان از جهان آخرت بی خبر شود و آرزوی قدرت، شهوت و شیطانی سبب می گردد آخرت را فراموش کند.

امام جمعه صیدون عنوان کرد: وقتی هوای نفس و آرزوهای طولانی را در دل خودمان پرورش دهیم باعث می شود که از تحت ولایت ولی الله نیز خارج شویم.

وی با اشاره به دیدار نیروی هوایی ارتش با رهبرمعظم انقلاب، بیان کرد: این حادثه، حادثه مؤثری برای پیروزی نهضت انقلاب اسلامی بود چراکه دشمن هنگامی که متوجه شد ارتش به امام و ملت پیوست، نا امید شد.

حجت الاسلام طباطبایی در مقایسه ارتش فعلی با ارتش نظام شاهنشاهی در کردار، رفتار و قدرت، گفت: پیش از انقلاب و در سال ۱۳۲۰، ارتش در تهاجم یک کشور چند ساعت بیشتر طاقت نیاورد اما امروز ارتش نماد استقلال و استحکام است.

امام جمعه صیدون با اشاره به روحیه مردمی نیروهای مسلح، عنوان کرد: در حال حاضر ارتش، سپاه، نیروهای نظام و انتظامی در کنار مردم و از بطن مردم هستند بدون آنکه کشورهای خارجی در عزل و نصب های فرماندهان نظامی دخالتی داشته باشند.

وی با اشاره به ایام الله دهه فجر و یوم الله ۲۲ بهمن ماه، پیرامون حضور مردم در صحنه ها تأکید کرد: حیله های دشمن از کشور را هرگز دور ندانیم، غفلت ما برای دشمن فرصت آفرین است. حضرت امیرالمؤمنین(ع) می فرمایند هر کسی که بخوابد دشمن او هرگز نخواهد خوابید.

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به اهمیت هوشیاری کامل نسبت به دشمن، گفت: انواع توطئه ها و نقشه ها را از دشمن دیده ایم. "ایستادگی بر سر اصول اسلامی" و "حضور مردم در صحنه ها" نقشه های آنها را نقش بر آب کرده و کلید فتح و پیروزی است.

امام جمعه صیدون با دعوت از مردم برای حضور در یوم الله ۲۲ بهمن ماه، بیان کرد: هنرمندان، رسانه ها، سخنرانان و صاحبان تریبون دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبیین کنند چراکه دشمن به مردم آگاه نمی تواند هیچ آسیبی وارد کند.

وی با اشاره به عفو و بخشش گسترده رهبرمعظم انقلاب، اظهار کرد: این اقدام حکیمانه و پدرانه معظم له در ایام الله دهه فجر انسجام و اتحاد ملت ایران را افزایش داد و دشمنان، منافقین و خودفروختگان داخلی نا امیدتر شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha