شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان، همچنین با بیان اینکه باید در عزل و نصب‌ها منافع مردم تأمین شود، گفت: اگر چاره‌ای نباشد، افرادی که در این عرصه دخالت می‌کنند را از همین تریبون به مردم اعلام خواهم کرد و این تهدیدی جدی است، آن زمان است که مردم می‌دانند چگونه برخورد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: دشمن دائما در حال برنامه ریزی و ضربه زدن به جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است و لذا باید در این عرصه مراقب باشیم.

وی با تقدیر از اقدامات انجام شده توسط نهادهای متولی در راستای شناسایی عوامل مسمومیت دانش‌آموزان، یادآور شد: دغدغه رهبر معظم انقلاب سلامتی دانش‌آموزان و دختران جوان کشور می‌باشد و لذا بر لزوم برخورد جدی با عوامل این جنایت دستور دادند.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه مسمومیت‌های اخیر در مدارس، برخلاف وجدان و ناجوان‌مردانه بود، گفت: کدام انسان با شرافتی می‌تواند سراغ کودکان برود و برای رسیدن به اهداف خود، علیه آنها جنایت مرتکب شود.

وی با بیان اینکه این جنایت نشان داد مخالفان نظام و براندازان، نه تنها مردم ایران و کودکان، بلکه آزادی زنان نیز برایشان مهم نیست، خاطرنشان کرد: قساوت قلب برخی افراد به قدری بالا است که برای تهمت زدن به نظام و انقلاب هر جنایتی را مرتکب می‌شوند.

کدام انسان با شرافتی برای دستیابی به اهداف خود به سراغ کودکان می‌رود

نماینده ولی فقیه در استان همدان، افزود: دشمن در حالی در فضای مجازی و رسانه‌ای خود مدعی است و نظام را متهم می‌کند و از تعبیر جنگ شیمیایی استفاده می‌کند که بهتر است همان طور که در سالگرد بمباران حلبچه هستیم، تاریخ را یکبار دیگر مرور کند و یا عامل بمباران شیمیایی ۳۱ تیر سال ۶۷ و بلایی که سر زنان و کودکان بی‌پناه کردستانی و کرمانشاهی آوردند را مطالعه کند.

وی با بیان اینکه امروز باید بگوییم که کدام کشور اروپایی با استفاده از شرکت‌های خود به صدام بمب شیمیایی می‌داد، اظهار کرد: انتظار به حق مردم، شناسایی سر نخ‌ها و برخورد قاطع و بدوت اغماض با عوامل این جنایت است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اینکه تشخیص دروغ پردازی و آموزش سواد رسانه برای دانش‌آموزان یکی از ضرورت‌هاست، گفت: باید با آموزش سواد رسانه به نسل جدید، اجازه ندهیم دشمن، ذهن ما را تسخیر خود درآورد.

وی تصریح کرد: ضروری است تا دستاوردها و اقداماتی که توسط جمهوری اسلامی و دولت خصوصا در ایام اخیر انجام شده است، به مردم بازگو شود و دولت در سطح ملی گزارش دهد که در عرصه تحقق شعار سال تا چه میزان موفق بوده است.

تهدید نظامی ایران مساوی است با نابودی اسرائیل

امام جمعه همدان، در بخش دیگر با اشاره به مصاحبه نخست وزیر رژیم صهیونیستی با یکی از شبکه‌های معاند، یادآور شد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این مصاحبه صحبت از تحریم‌های بیشتر و حمله نظامی به ایران کرده است، در حالی که خودشان در سرزمین‌های اشغالی گرفتار شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه مطرح شدن این صحبت‌ها یعنی عجله برای نابودی اسرائیل، گفت: تهدید نظامی ایران مساوی است با نابودی اسرائیل و خودشان به خوبی این موضوع را می‌دانند و جرأت این کار را ندارند.

عزل و نصب‌ها باید برای منافع مردم باشد نه دخالت و فشار سیاسی

نماینده ولی فقیه در استان همدان، همچنین با بیان اینکه باید در عزل و نصب‌ها منافع مردم تأمین شود، خاطرنشان کرد: نباید نیروهای انقلابی و کارآمد با فشار و دخالت برخی از افراد برای اهداف سیاسی کنار بروند.

وی یادآور شد: اگر چاره‌ای نباشد، افرادی که در این عرصه دخالت می‌کنند را از همین تریبون به مردم اعلام خواهم کرد و این تهدیدی جدی است، آن زمان است که مردم می‌دانند چگونه برخورد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه "گام" اظهار کرد: قرارگاه گشت ارشاد مسئولان زیر نظر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفته است و به صورت رسمی و با رعایت تمام شرایط قانونی، به صورت مردمی بر عملکرد مسئولان نظارت خواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه مطالبه گری باید در دست جریان انقلابی باشد، خاطرنشان کرد: مردم با این قرارگاه ارتباط بگیرند و از مسئولان مطالبه کنند و مسئولان نیز باید پاسخگوی مردم باشند، البته این کار زحمات و خدمات دولت و انقلاب را نیز نشان خواهد داد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در همدان، یادآور شد: تلاش گروه‌های مردمی در برگزاری جشن نیمه شعبان در همدان قابل تقدیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خ IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    12 0
    جایگاه طبقه چندمه