شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام شریفی / حاجی آباد

حوزه / یکی از ائمه جمعه هرمزگان گفت: جنایت مسمومیت دانش آموزان پرده‌ای از جنگ ترکیبی دشمن است که علاوه بر مسمومیت جسمی، مسمومیت روحی، روانی و امنیتی را نشانه گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه شهرستان حاجی‌آباد امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان، اظهار داشت: موضوع شهادت و ایثارگری از مسائل بسیار مهم جامعه و موتور حرکت جامعه است.

وی پاسداری از حرمت شهیدان، ایثارگران و خانواده‌های آنان را دارای اهمیت و برکات فراوان دانست و افزود: ما برای شهداء همان ارزش‌هایی را باید قائل باشیم، اگر این شهادت‌ها، فداکاری‌ها، ایثارگری‌های شهدا و خانواده‌های آنها نبود این نظام، انقلاب، اسلام، روحانیت، امنیت، استقلال و آزادی هیچ کدام باقی نمی‌ماند.

خطیب نماز جمعه حاجی آباد، بیان کرد: جنایت مسمومیت دانش آموزان پرده‌ای از جنگ ترکیبی دشمن است که علاوه بر مسمومیت جسمی، مسمومیت روحی، روانی و امنیتی را نشانه گرفته است.

حجت‌الاسلام شریفی عنوان کرد: از اهداف اصلی این فضا سازی روانی، بزرگ نمایی آن و ضعیف نمایی توان نظام در مواجه با این پدیده است.

وی اظهار کرد: رفتارها و مواضع احساسی و هیجانی و در عین حال نسنجیده و یاس آفرین، دقیقا همان چیزی است که امروز دشمن بدنبال آن است و تقویت همدلی و اتحاد ملی بزرگترین راهبرد و راه نجات از فتنه‌های گوناگون خصوصا فتنه‌های ترکیبی است.

امام جمعه حاجی آباد، ادامه داد: علت اینکه رهبر معظم انقلاب، مسمومیت دانش‌آموزان را خیانت بزرگ می‌دانند، این است که هدف این جنایت بی‌گناه‌ترین و معصوم‌ترین اقشار جامعه یعنی کودکان و نوجوانان خصوصا دختران هستند.

حجت‌الاسلام شریفی تأکید کرد: هدف این جنایت، خانواده‌ها هستند، که سلول بنیادین جامعه می‌باشند و چون این فتنه امنیت عمومی جامعه را هدف گرفته، این بار تروریست‌ها نه در کف خیابان و آشکار بلکه مخفی و پنهان روح و روان مردم و احساسات و عواطف جامعه را هدف گیری کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مسئله‌ نهال و کاشتن نهال از مسائل بسیار مهم هر کشور و جامعه است، کاشت درخت مورد تأکید و توصیه بزرگان دینی ماست و شکستن و کندن و سوزاندن درخت مورد تقبیح می‌باشد.

وی تصریح کرد: کاشت درخت علاوه بر ثواب اخروی، باعث حفظ محیط زیست، زیبایی فضا، تلطیف هوا و نجات جان حیوانات و پرندگان و جلوگیری از فرسایش زمین و سیل‌های مخرب و بادهای شدید می‌شود، از نظر اقتصادی هم بسیار قابل توجه و دارای اهمیت فراوان است، بنابراین هر ایرانی باید خود را موظف بداند تا در این نهضت ملی شرکت کرده و در آبادی و آبادانی کشور عزیزمان سهیم باشد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha