دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ر

حوزه / امام جمعه قمصر گفت: دشمن پس از شکست در اغتشاشات، بحث مسمومیت مدارس را در پیش گرفت تا یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب یعنی احساس امنیت را از جامعه بگیرد تا به دنبال آن تعطیلی مدارس و توقف رشد علمی و تحصیلی فرزندان ایران را رقم بزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام محمدحسین کتابچی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قمصر که در مصلای این شهر برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت مهدی(عج)، اظهار داشت: هنوز حال و هوای نیمه شعبان و ولادت مولایمان صاحب الزمان (عج) در جامعه وجود دارد.

امام جمعه قمصر، ضمن قدردانی از مردم، مسئولان مساجد، هیئات مذهبی و خیرین بخش قمصر در برپایی جشن با شکوه نیمه شعبان، گفت: امیدواریم هیئات مذهبی در سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) هم فضای شهر قمصر را بیش از پیش تزئین و چراغانی نمایند.

وی، بر لزوم تبیین صحیح بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه تأکید کرد و با بیان اینکه ساختن تمدن نوین اسلامی و ساختن جامعه مهدوی، هدف اصلی بیانیه گام دوم انقلاب است، گفت: با توجه به اینکه اصلی‌ترین شاخصه حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) اجرای عدالت است، لذا قبل از هر کسی شیعیان باید زمینه‌سازی اجرای عدالت در جامعه را فراهم کنند.

حجت الاسلام کتابچی، معنای عدالت را قرار گرفتن هر چیزی در جای خودش دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز در جامعه شیعه ما خیلی چیزها سر جای خودش نیست، اگر هم قرار باشد هر چیزی سر جایش قرار بگیرد فریادها بلند می‌شود.

امام جمعه قمصر، حکومت حضرت مهدی(عج) را حکومت مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی عنوان کرد و یادآور شد: حکومت حضرت مهدی(عج) دیگر زمان تقیه و مخفی کاری و صبر و تحمل در مقابل ظلم و کفر و بی دینی نیست، بلکه بدون مماشات با ستمگران برخورد می‌شود و کسی حق ندارد به حق کسی تجاوز کند.

وی بر لزوم رعایت حجاب اسلامی در آستانه سال نو و شروع فصل گردشگری در منطقه کاشان تأکید کرد و گفت: کسی حق ندارد نسبت به حکم مُسَلم اسلام و ضروری دین، با ترک امر به معروف و نهی از منکر در رعایت حجاب در آستانه سال نو و فصل گردشگری کوتاهی کند.

حجت الاسلام کتابچی، با بیان اینکه باید مسائل اخلاقی و حجاب اسلامی در کارگاه‌های گلاب‌گیری شهر قمصر رعایت شود، یادآور شد: تأمین امنیت اخلاقی در محیط کسب و کار و کارگاه گلابگیری، کار سختی نیست.

امام جمعه قمصر تصریح کرد: اینکه به کسانی که با عدم رعایت حدود شرعی با کشف حجاب به دین اسلام، شهدا و نظام دهن کجی و بی‌ادبی کنند اعلام کنند جنس فروخته نشود، کار مشکلی نیست.

وی خاطرنشان کرد: براساس مصوبه‌های کشوری و ستاد امر به معروف شهرستان کاشان، کسی حق ندارد به افراد فاقد حجاب خدمات ارائه کند.

امام جمعه قمصر، با بیان اینکه افول تمدن غرب و آمریکا نزدیک است و تمدن نوین اسلامی در جهان روبه گسترش می‌باشد، اظهار کرد: تحریم‌های اقتصادی دشمن، با استقامت مردم شکست خورده است.

حجت الاسلام کتابچی، به شکست دشمن در اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: دشمن پس از شکست در اغتشاشات، بحث مسمومیت مدارس را در پیش گرفت تا یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب یعنی احساس امنیت را از جامعه بگیرد تا به دنبال آن تعطیلی مدارس و توقف رشد علمی و تحصیلی فرزندان ایران را رقم بزند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha