پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران باز تولید اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت(ع) در دوران معاصر است، گفت: گویی ۴۴ سال قبل خورشید اسلام ناب نه از مکه بلکه از ایران اسلامی به رهبری نیابت عام امام زمان(عج) و مرجعیت ولی فقیه طلوع کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیت الله عباس کعبی، امروز در راهپیمایی یوم الله ۲۲ در خرمشهر اظهار کرد: مردم خرمشهر به عنوان تجدید میثاق با آرمان های امام، شهدا و به مثابه فریضه و عمل صالح و تجدید عهد با رهبر معظم انقلاب در این راهپیمایی باشکوه حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به ۴۴ سال افتخار و همراه با ایران استوار، بیان کرد: مردم خرمشهر در ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۱ دو برابر بیشتر از راهپیمایی ۱۴۰۰ و با همه اقشار اعم از زنان، مردان، دختران و پسران حضور پیدا کرده اند تا ایرانی یکپارچه، مقتدر و سرافراز را از خرمشهر قهرمان مخابره کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران باز تولید احیای اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت(ع) در دوران معاصر است، ادامه داد: گویی ۴۴ سال قبل خورشید اسلام ناب، نه از مکه بلکه از مشرق ایران اسلامی به رهبری نیابت عام امام زمان(عج) و مرجعیت ولی فقیه طلوع کرده است.

آیت الله کعبی افزود: برآورد از ۴۴ سال ایستادگی و مقاومت علیرغم همه فرازها و فرودها، تحمیل جنگ هشت سال و انواع توطئه ها و تحریم های مختلف، در یک جمله خلاصه می شود که ملت ایران منسجم تر، قوی تر، پیشرفته تر و مستحکم تر شده و دشمنان ایران و اسلامی ضعیف تر و ذلیل تر شده اند.

وی با بیان اینکه امروزه جهان به دو بلوک تقسیم شده است، ادامه داد: بلوک اول، محمد و آل محمد(ص) است که پرچم دار این بلوک انقلاب اسلامی بامحوریت امام خامنه ای و مقاومت اسلامی و سید حسن نصرالله است. بلوک دوم لیبرال دموکراسی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی است که اذعان کرده اند روبه افول و زوال هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: راه امام، خط شهدا و رهبری مبتنی بر سه عنصر است، هر کشور و امتی پایبند بر این عناصر باشد نابود نشدنی خواهد بود. عنصر اول "ایمان و اعتقاد به قدرت لایزال الهی" می باشد. عنصر دوم "مردم باوری" است، امام راحل معتقد بود اگر بتوانیم مخلصان و صادقانه در خدمت اسلام و امت حرکت کنیم، مردم نیز با ما همراهی می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: تا ملت ایران در صحنه هست و راهپیمایی ها و شور و نشاط وجود دارد به لطف خداوند متعال، آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. "خودباوری در مقابل خودباختگی" عنصر سوم مورد اعتقاد امام راحل و رهبرمعظم انقلاب است.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی، بر پایه خودسازی، جامعه پردازی، تمدن سازی با هفت محور اتفاق می افتد، افزود: "رشد علمی، "اقتصاد قوی"، "معنویت و اخلاق"، "تلاش برای تحقق عدالت و مبارزه با فساد"، "خودکفایی و استقلال و آزادی"، عزت، مقاومت و مصلحت در سیاست خارجی" و "سبک زندگی اسلامی" این عناصر هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مردم خرمشهر مظهر مقاومت ملی هستند، خاطرنشان کرد: خرمشهر یعنی ۸۵ میلیون ایرانی و ملت ایران سوم خرداد و آزادی خرمشهر قهرمان را هیچگاه فراموش نمی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha