جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
صفایی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، استان بوشهر را استانی حوزوی عنوان کرد و گفت: در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری فعالیت های خوبی در حوزه علمیه صورت گرفته که برای نمونه می توان به ساخت ۱۸۳ هزار متر بنای حوزوی در این استان اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام پناهی، مدیر منطقه‌ ۳ حوزه‌های علمیه، در جریان سفر به بوشهر با حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در این دیدار با بیان اینکه استان بوشهر مهد عالمان بزرگی در طول تاریخ بوده است اظهار داشت: علما ریشه اصلی این استان هستند و بزرگانی همچون آیت الله بلادی بوشهری(ره) یکی از علمای بزرگ این دیار است لذا تاریخ علما و روحانیت بوشهر لازم است احیا شود و معرفی گردد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، استان بوشهر را استانی حوزوی عنوان کرد و گفت: در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری فعالیت های خوبی در حوزه علمیه صورت گرفته که برای نمونه می توان به ساخت ۱۸۳ هزار متر بنای حوزوی در این استان اشاره کرد.

وی تعداد مدارس علمیه خواهران و برادران استان را ۱۷ مدرسه اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۹ مدرسه مربوط به حوزه علمیه خواهران و هشت مدرسه مربوط به برادران است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه این استان در تولید کتب حوزوی و تولید علم تاثیر بسزایی در حوزه علمیه داشته است، گفت: ثمرات وجود حوزه های علمیه در بوشهر باعث شده تا این استان به لحاظ امنیت فرهنگی در جایگاه اول کشور قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه برای حوزه علمیه در استان افق بلندی برنامه ریزی شده است گفت: یکی از مهمترین اتفاقات حوزه در بخش بین الملل و کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha