یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سهیلی

در پویش «نسیم خُلق عظیم» بالغ بر ۴۲۰ نفر نوجوان دختر و پسر شرکت کرده‌اند که از بین آنها ۲۷۰ نفر به مرحله بعدی راه پیدا کردند و در نهایت ۵۰ نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

حجت الاسلام صالح سهیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان پیرامون برگزاری اختتامیه پویش «نسیم خُلق عظیم» ویژه نوجوانان از سوی موسسه فرهنگی قرآنی بینه اظهار کرد: پویش نسیم خلق عظیم ویژه نوجوانان، بر اساس یکی از دغدغه‌های ارزشمند مبنی بر تربیت حافظان قرآن در کنار مجهز شدن به اخلاق قرآنی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه برگزاری این پویش در نتیجه مطالبات خانواده قرآن آموزان از مؤسسه فرهنگی قرآنی بینه بود تصریح کرد: رسول مکرم اسلام بالاترین قاری و حافظ قرآن در اسلام هستند که همواره برای مکارم اخلاقی تاکید داشتند.

پویش «نسیم خُلق عظیم» تصریح کرد: از نتایج و دستاوردهای برگزاری پویش نسیم خلق عظیم آن است که خانواده‌های نوجوانان در جامعه امروز نیز به اخلاق در خانواده‌ها بیشتر اهمیت دهند.

وی افزود: یکی از آثار وضعی حفظ و حضور در محضر قرآن تربیت شدن بر اساس خلق اسلامی و قرآنی است، اخلاق در اسلام یک مجموعه و فرایند به هم پیوسته است، فضائل اخلاقی به صورت تک به تک و جز به جز از منظر اسلام اهمیت ندارد بلکه همه فضائل باید در کنار یکدیگر قرار داشته باشد.

حجت‌الاسلام سهیلی گفت: بر این اساس در حال تنظیم نظام نامه اخلاقی مؤسسه فرهنگی قرآنی بی نه هستیم تا بتوانیم فضائل اخلاقی نوجوانان را در کنار آموزش قرائت قرآن کریم تقویت کنیم.

وی ادامه داد: در پویش «نسیم خُلق عظیم» بالغ بر ۴۲۰ نفر نوجوان دختر و پسر شرکت کرده‌اند که از بین آنها ۲۷۰ نفر به مرحله بعدی راه پیدا کردند و در نهایت ۵۰ نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

پویش «نسیم خُلق عظیم» خاطرنشان کرد:در این طرح، والدین قرآن‌آموزان می‌بایست یک تا سه خصوصیت اخلاقی ویژه و شاخص فرزند خود را که به‌صورت مستمر از او سر می‌زند و همیشه مقید به انجام یا رعایت آن است، بیان و یک رویداد یا اتفاق مشخص و غیرمنتظره را که در آن اقدام اخلاقی مؤثر و ارزنده از فرزندشان مشاهده کرده‌اند، برای مؤسسه ارسال می‌کردند.

وی در پایان گفت: با بررسی همه فرم‌های نوجوانان شرکت کننده در پویش «نسیم خُلق عظیم» دریافتیم که احترام و کمک به پدر و مادر، نماز اول وقت، ارادت به قرآن و اهل بیت و سخاوت قرآن آموزان سه شاخصه مهم مطرح شده از سوی نوجوانان در این پویش بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha